Czwartek 26.03 – STARE ZAMCZYSKO
Raz, Dwa, Trzy
Jesteś KOZIOŁKU Ty?
Czas na śniadanie. Zróbmy sobie kanapkę.
Jesteście najedzeni?
To zaczynamy zabawę.
Dzisiaj zabieramy Was na wycieczkę do STAREGO ZAMCZYSKA*
Opowiadano, że w starym dworze ożywają przodkowie, skrzypi podłoga, słychać kroki, zamykanie drzwi, bicie zegara, brzęk rycerskich zbroi. Pewien śmiałek chciał to sprawdzić. Zakradł się o północy do galerii portretów i w świetle księżyca zobaczył, jak twarze na obrazach ożywają – poruszają oczami i ustami, uśmiechają się, okazują zniecierpliwienie, zaciekawienie, zdziwienie, zaskoczenie. Wyglądało to tak jakby przodkowie chcieli coś sobie przekazać, może wyjaśnić, może opowiedzieć, a może była to tylko zabawa….
Kochani wytnijcie w kartonie lub kartce papieru otwór (z pomocą rodziców) i umieśćcie w nim swoją twarz. Poproście mamę lub tatę, aby dotykali delikatnie różnych części Waszej twarzy, w odpowiedzi Wy poruszajcie nimi. Niech pokażą na swojej twarzy miejsca, którymi Wy poruszacie jak w lustrzanym odbiciu. Mogą również poruszać różnymi częściami twarzy, a Wy ich naśladujcie.
Koziołki! Zróbmy coś szalonego! Wykorzystajmy wykonane przez Was ramy (kartki z otworami) do przygotowania GALERII PORTRETÓW KOZIOŁKÓW. Zróbcie śmieszne miny i poproście rodziców, aby zrobili zdjęcie WASZEMU PORTRETOWI i wysłali je nam, a my przygotujemy galerię. A może sprawicie, ze Wasza twarz w portrecie „ożyje”??? Z pomocą rodziców uwiecznijcie tę chwilę nagrywając krótki film. Na pewno reszta KOZIOŁKÓW bardzo się ucieszy…
Koziołki! Jeżeli jeszcze ktoś nie wykonał zadania z poprzednich dni to zachęcamy.
Jest do wykonania
– rysunek lub szkic MIESZKANIA
– Co wiemy o MIESZKANIU? (już jeden Koziołek przysłał informacje 🙂 )
Wykonujcie i wysyłajcie. MY CZEKAMY!
*RODZICE – Zaproponowana zabawa jest kolejną z cyklu „Radosna Kinezjologia”, rozdziału „KOMUNIKACJA”. Ćwiczenia z zakresu KOMUNIKACJI, skierowane są na aktywizację podstawowych umiejętności związanych z porozumiewaniem się (w przypadku tego ćwiczenia poprzez świadomość schematu i pracy ciała, umiejętność oceny i selekcjonowanie bodźców wzrokowych, słuchowych i dotykowych oraz mowę ciała: umiejętność odczytywania komunikatów niewerbalnych i ich wysyłania.