Wtorek 28 kwietnia
Na początek dzisiaj obejrzyjcie bajkę:
Zastanówcie się jakie mamy rodzaje wód, zbiorników wodnych na naszej planecie (rzeki, jeziora, stawy, morza, oceany). Czy znacie jakieś zwierzęta, które mogą je zamieszkiwać?
Macie przed sobą emblematy z sylwetkami morskich stworzeń, wytnijcie je, a następie poruszajcie się po domu jak zwierzęta z obrazków. Kiedy usłyszycie dane morskie stworzenie – zróbcie przerwę w muzyce, zatrzymajcie się i pokażcie obrazek, ze zwierzęciem, o którym była mowa.
Zamieniamy się w MAŁYCH BADACZY i określamy kolor, smak, wygląd, zapach wody.
Drogich Rodziców prosimy o postawienie na stoliku wodę przegotowaną lub mineralną.A Wy smakujecie wodę, przelewacie ją ostrożnie do miski i zanurzacie w wodzie ręce, dotykacie się mokrymi rękoma np. do policzków, wąchacie. (Dzieci podają cechy fizyczne i właściwości wody wykorzystując technikę twórczego myślenia: odnoszą się do wszystkich zmysłów: wzrok, smak, węch, dotyk).
Zawsze rano witamy dzień sylabizując aktualny dzień tygodnia i miesiąc, a teraz bardzo trudne zadanie dla Was, pokolorujcie tyle pól ile sylab słychać w nazwie zwierzęcia przedstawionego na obrazku. Do dzieła:-)
A teraz czas na kolejny eksperyment „Co pływa, a co tonie”
Do miski z wodą kolejno wrzucamy: spinacz biurowy, zgnieciony papier, kamień, drewnianą kredkę lub patyk. Można także wykorzystać: styropian, skorupkę od orzecha, piórko, piłeczkę pingpongową. Spróbujcie odpowiedzieć, co się dzieje z tymi przedmiotami i dlaczego tak się zachowują.