Marzec
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne
marzec
W marcu będziemy:
- coraz częściej przebywać na świeżym powietrzu, pamiętając, by ubierać się stosownie do pogody
- doskonalić naszą samodzielność w trakcie przygotowania do wyjścia na dwór
- szukać pierwszych oznak wiosny w przyrodzie, przy użyciu lupy!
- obserwować jak zmienia się marcowa pogoda i dowiemy się dlaczego “W marcu jest jak w garncu”
- ćwiczyć nasze dłonie i pobudzać zmysły bawiąc się plasteliną, kulając z niej wałeczki, kulki i ugniatając. Pojawią się też inne masy plastyczne.
- poznawać pierwsze wiosenne kwiaty, dowiemy się gdzie pojawiają się pąki i czym są bazie-kotki.
- Rozwiązywać zagadkę dotyczącą następstwa dni i nocy (nie zabraknie doświadczeń z latarką i globusem)
- doskonalić umiejętność przeliczania w granicach tygrysich możliwości.
- tworzyć i porządkować zbiory
- Nie zabraknie także inspiracji muzyczno – ruchowych według M. Tomaszewskiej, które pozwolą nam na rozwijanie umiejętności orientowania się w przestrzeni i schemacie własnego ciała.
- Zrealizujemy także kolejne moduły projektu „Szlachetnie i zdrowo z Małpką Iwoną”
- Będziemy doskonalić umiejętność reagowania na sygnał poprzez zabawy orientacyjno-porządkowe
- Poznamy wiersze “Przyjście Wiosny”, “Pączki”
- Nauczymy się piosenki “Marzec Czarodziej”, “Idzie wiosna polną drogą”, “Wiosna w błękitnej sukience”
- Nauczymy się rymowanki “Nasionka” i wierszyka “Marzec”