Marzec

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne
marzec

W marcu będziemy:

  • coraz częściej przebywać na świeżym powietrzu, pamiętając, by ubierać się stosownie do pogody
  • doskonalić naszą samodzielność w trakcie przygotowania do wyjścia na dwór
  • szukać pierwszych oznak wiosny w przyrodzie, przy użyciu lupy!
  • obserwować jak zmienia się marcowa pogoda i dowiemy się dlaczego “W marcu jest jak w garncu”
  • ćwiczyć nasze dłonie i pobudzać zmysły bawiąc się plasteliną, kulając z niej wałeczki, kulki i ugniatając. Pojawią się też inne masy plastyczne.
  • poznawać pierwsze wiosenne kwiaty, dowiemy się gdzie pojawiają się pąki i czym są bazie-kotki.
  • Rozwiązywać zagadkę dotyczącą następstwa dni i nocy (nie zabraknie doświadczeń z latarką i globusem)
  • doskonalić umiejętność przeliczania w granicach tygrysich możliwości.
  • tworzyć i porządkować zbiory
  • Nie zabraknie także inspiracji muzyczno – ruchowych według M. Tomaszewskiej, które pozwolą nam na rozwijanie umiejętności orientowania się w przestrzeni i schemacie własnego ciała.
  • Zrealizujemy także kolejne moduły projektu „Szlachetnie i zdrowo z Małpką Iwoną”
  • Będziemy doskonalić umiejętność reagowania na sygnał poprzez zabawy orientacyjno-porządkowe
  • Poznamy wiersze “Przyjście Wiosny”, “Pączki”
  • Nauczymy się piosenki “Marzec Czarodziej”, “Idzie wiosna polną drogą”, “Wiosna w błękitnej sukience”
  • Nauczymy się rymowanki “Nasionka” i wierszyka “Marzec”
Ta strona używa cookies. Czytaj więcej na temat polityki cookies.