Co pływa, a co tonie w wodzie?

       Hej Śmiałkowie! Witamy Was bardzo serdecznie. Macie ochotę dziś poeksperymentować? Jeśli tak, to mamy dla Was propozycję.

ZADANIE 1

        MAGICZNY KUFEREK to zabawa, badawcza, do której będziecie potrzebować worek z różnymi przedmiotami. Poproście rodziców, aby te przedmioty dla Was przygotowali (może to być balon, piłka pingpongowa, łyżka drewniana, słomka, plastikowy i drewniany klocek metalowy widelec, metalowe pudełko, korek, kapsel, kauczukowa piłka, kasztan, kawałek styropianu, łupina orzecha włoskiego, spinacz biurowy, zapałka, szklana kula, moneta, metalowy klucz, śruba, gumowa kaczka, kartka papieru. Będzie także potrzebna miska z wodą (najlepiej przeźroczysta).

Zasady gry: Najpierw wylosujcie jeden przedmiot z worka i spróbujcie odgadnąć, używając zmysłu dotyku, co to jest. Opowiedzcie rodzicom jaka jest wielkość przedmiotu, jego ciężar, materiał, z którego jest zbudowany. Postaraj się wywnioskować, jak dany przedmiot zachowa się w wodzie – czy utonie, czy będzie pływał po powierzchni.

Punktacja: Za poprawne odgadnięcie, co to za przedmiot gracz otrzymuje 1 punkt, za właściwą odpowiedź na pytanie czy przedmiot będzie pływał czy utonie dodatkowe 2 punkty.

     Wyniki Waszych obserwacji umieśćcie w tabelce, wykonując rysunki, wyklejanki. Zróbcie zdjęcie swojej pracy i prześlijcie maila do nas lub maila na adres Waszej grupy. Możecie zrobić to w taki sposób jak poniżej.

ZADANIE 2

Poznajcie nową piosenkę pt. „Mamo, tato wolę wodę”, którą znajdziecie w internecie klikając w poniższy link.

https://youtu.be/yaXWqGe7tQM

Możecie się jej nauczyć na pamięć oraz próbować zatańczyć.

ZADANIE 3

Spotkanie z bajką: Oto kolejna część bajki Agatki i Martynki, która dotyczy krążenia wody w przyrodzie.

Tytuł opowiadania: ,,PRACOWITA WODA”

Następnego poranka Pazurek chodził wokół gawry. Najwyraźniej coś nie dawało mu spokoju, że był z niego ciekawski miś, zasypał ojca gradem pytań:

  • Tato, jak to właściwie jest z tą wodą?
  • Skąd się bierze deszcz?
  • Jak woda dostaje się do drzew i do innych roślin?
  • Skąd woda jest w nas?
  • Skąd woda jest w naszym jeziorze i rzece?”
  • Powoli, Pazurku, bo nie nadążam za Tobą, mówisz jak katarynka. Z wodą sprawa wygląda tak, że ona krąży w przyrodzie.
  • Krąży?, jak jastrząb nad naszym lasem?
  • No to nie tak – roześmiał się Bazyli – czy widziałeś dziś rano mgłę na polanie?
  • Tak, tato.
  • To zapamiętaj sobie, że mgła to też woda, jak śnieg i lód. Kiedy słońce ogrzewa polanę, poranna rosa zamienia się w parę wodną czyli mgłę i unosi się do góry. Tak dzieje się nad jeziorami, rzekami, morzami i oceanami. Ta para wodna tworzy w górze chmury, a później na ziemię spada deszcz.
  • I przerywa nam spacer! – wtrącił miś.
  • Część wody dostaje się do ziemi, gdzie przez swoje korzenie rośliny ją pobierają i wydalają przez liście i znów jako para wodna wędruje do góry, tworzy chmury, by po pewnym czasie wrócić na ziemię w postaci deszczu. My pijemy wodę i też ją wydalamy, i ..,,tak w kółko Macieju”, mój drogi Pazurku.
  • Wiesz tato, ta woda jest bardzo pracowita. Mnie by się nie chciało, tak długo krążyć, to strasznie nudne i pewnie bym przy tym zasnął.
  • Tak, tak! Wiem synku.

Życzymy miłej zabawy i pozdrawiamy serdecznie

Wasze ciocie Ela, Karinka i Renatka

 

Ta strona używa cookies. Czytaj więcej na temat polityki cookies.