Woda wokół nas
Woda wokół nas
ZADANIE 1
W ostatnim czasie wspólnie wykonaliśmy w przedszkolu eksperyment związany z parowaniem i skraplaniem wody. Dowiedzieliśmy się dzięki niemu jak powstają chmury. Kochane Dzieci, Spróbujcie zrobić ten eksperyment razem z rodzicami w domu. Może dzieci pamiętają jak go przeprowadzić? Jeśli nie do końca, podpowiadamy: Nalej do słoika gorącą wodę. Obserwuj jak paruje. Nakryj słoik podstawkiem, talerzykiem, obserwuj zaparowane ścianki słoika. Teraz połóż na talerzyku kostki lodu. Zobacz jak kropelki wody zaczną pojawiać się i ściekać po ściankach słoika. Przypomnij sobie co to jest parowanie a co to skraplanie. Podziel te wyrazy na sylaby, spróbuj je przegłoskować.
ZADANIE 2
Wydrukuj kolorowankę. Przyjrzyj się rysunkowi. Możesz starannie go pokolorować. Możesz też wykonać plakat lub rysunek pokazujący jak woda krąży w przyrodzie.
ZADANIE 3
Spotkanie z bajką
Posłuchaj bajki, którą napisały uczennice II klasy Agatka i Martynka. Oto część pierwsza ,,Woda źródłem życia”
Tytuł opowiadania: ,,SPACER”
Pewnego wiosennego poranka, ,,król” lasu – niedźwiedź Bazyli, wyszedł na spacer ze swoim synkiem Pazurkiem. Kiedy się zmęczyli, usiedli pod drzewem i zasnęli. Obudził ich jazgot leśnej plotkary sroki Złodziejki. Bazyli powiedział do syna: ,,wracamy do domu, bo ta plotkara zawsze jazgocze, gdy przeczuwa deszcz”. Nie minęło pół godziny, gdy zaczęło padać. Pazurek narzekał, że pogoda się popsuła, a ten deszcz jest niepotrzebny.
- Widzisz synku tu się mylisz, deszcz to woda, a woda to życie, a życie to ten las, to my wszyscy.
- Jak to – zdziwił się mały miś – woda jest potrzebna do życia?
- Nie tylko potrzebna, ale konieczna. Wszystkim roślinom i zwierzętom. Dla największego dębu z naszego lasu i najmniejszej mrówki brak deszczu oznacza śmierć. Bez wody nic nie urośnie, nikt nie przeżyje, cały nasz świat może zginąć. Czy chcesz Pazurku mieszkać na pustyni, gdzie rośliny to rzadkość , a woda to skarb?
- Nie, tato – odpowiedział mały miś – tak sobie myślę, niech ten skarb z nieba sobie pada, a kiedy przestanie, to znów zaświeci słońce.
- Masz rację synku, a wtedy pójdziemy na spacer.
ZADANIE 4
Po wysłuchaniu pierwszego odcinka bajki warto by coś namalować farbami. Jak myślicie? Może na temat: „Spacer w deszczu’, „Życie pod wodą”, „Moje podwórko w deszczu” albo „Świat w deszczu”. Co wy na to? Można to zrobić techniką „mokre w mokrym”. Kliknijcie w poniższy link, a dowiecie się na czym ona polega.
Wszystkim Śmiałkom życzymy dobrej zabawy, a Rodziców prosimy o dokumentowanie działań dzieci, które będziemy publikować w zakładce Śmiałkowie.