Jesienne liście
Cele ogólne dzisiejszych zajęć :
• Doskonalenie umiejętności wypowiadania się na temat obrazków.
• Usprawnianie narządów artykulacji.
– Utrwalenie wiadomości o jesieni.
Ponadto Dziecko:
• wypowiada się poprawnie pod względem gramatycznym i artykulacyjnym,
• wymienia cechy listopadowej pogody,
• rozpoznaje za pomocą dotyku i nazywa dary jesieni
• wykonuje ćwiczenia ortofoniczne,
• śpiewa piosenkę, wystukuje rytm piosenki na instrumentach perkusyjnych,
• klasyfikuje przedmioty według ich przeznaczenia,
• dokonuje analizy sylabowej wyrazów, określa głoskę w nagłosie i wygłosie,
Wykonaliśmy również pracę metodą Edukacja przez Ruch Doroty Dziamskiej , która :wspiera prawidłowy rozwój dziecka zapewniając wszechstronną zintegrowaną stymulacje, a także ma na celu wszechstronne wspomaganie rozwoju dzieci usprawniania poszczególnych funkcji organizmu dziecka w celu jak najlepszego przygotowania go do podjęcia nauki w szkole.
-malowanie w rytm muzyki ( wolno -szybko) opuszkami palców liści – kolorowanek . Następnie wycinaliśmy nożyczkami i przyklejaliśmy do narysowanego przez dzieci konturu drzewa i wyklejaliśmy kulkami z krepy ( ćwiczenie motoryki małej)