Poniedziałek 12.04.2021r.

 

KARTKA Z KALENDARZA  – koniecznie sprawdźcie, jakie jest dzisiaj święto 🙂

ZABAWA RUCHOWA „PODRÓŻ PO PLANETACH”

 

KOSMOS – ANIMACJA EDUKACYJNA

„W UKŁADZIE SŁONECZNYM”

 

Merkury

Wenus

Ziemia

Mars

Jowisz

Saturn

Uran

Neptun

 

WIERSZ „ASTRONAUTA”

 

Co tu robić? Nudzi mi się…
Nudzą klocki, nudzi misiek,
Nudzą kredki, nudzi auto…
Wiem! Zostanę astronautą!
W szopie z drugiej strony domu
Zrobię stację kosmodromu.
Jabłka w sadzie to planety,
a jaskółki to komety.
Sień to Mars! A tamta ściana
to Mgławica Magellana!
Studnia będzie czarną dziurą.
Lampa? Gwiazdą. Tylko którą?
Trzy, dwa, jeden, zero, zero…
Startujemy! Och! Meteor!
Aj, nabiłem sobie guza!…
Start! Kierunek Betelguza!*

*Betelguza to wyjątkowa planeta:) Można ją zobaczyć tylko wtedy, gdy niechcący uderzy się w głowę. Prawdziwa gwiazda nazywa się Betelgeza i znajduje się w gwiazdozbiorze Oriona. /źródło: Astronauta, Tomasz Plebański Świerszczyk, 12/2010/

Rodzice! Omówcie proszę z dziećmi treść wiersza, zwracając uwagę na humor w utworze i wyjaśniając znaczenie słów związanych z kosmosem. Kosmodrom – to port kosmiczny – centrum lotów kosmicznych, miejsce, gdzie przeprowadza się starty statków kosmicznych oraz starty i lądowania promów kosmicznych. Kometa – to małe ciało niebieskie składające się z lodu i pyłu kosmicznego. Wyglądem przypomina gwiazdę z długim warkoczem. Mgławica Magellana to galaktyka położona w pobliżu Drogi Mlecznej. Czarna dziura – obszar czasoprzestrzeni, którego z uwagi na wpływ grawitacji, nic – łącznie ze światłem – nie może opuścić. Meteoryty to skalne okruchy, niektórym udało się przedostać przez warstwy atmosfery Ziemi i dotrzeć do jej powierzchni, dlatego często są nazywane spadającymi gwiazdami.

 

Przyglądnijcie się uważnie jak wygląda strój  astronauty

i z jakich elementów się składa.

 

ZABAWA

Oprócz odpowiedniego stroju astronauta musi mieć sokoli wzrok oraz dobry refleks. W kosmosie trzeba reagować bardzo szybko i szybko oceniać, co znajduje się wysoko, a co nisko, co jest blisko, a co daleko. Rozglądnij się po swoim pokoju i szybko wymień przedmioty, które znajdują się wysoko, a które nisko. Czy potrafisz ocenić, co znajduje się blisko Ciebie, a co daleko? Zrób 8 kroków do przodu i spróbuj teraz ocenić, co znajduje się blisko, a co daleko. Czy coś się zmieniło? Przejdź teraz do innego pomieszczenia i powtórz zabawę.

 

Czy potraficie odpowiedzieć na pytania:

Jak astronauta się myje?

Jak astronauta je śniadanie?

Jak czuje się astronauta w kosmosie?

Co robi astronauta, aby jego rzeczy nie unosiły się w powietrzu?

 

Podróżnicy! Wyobraźcie sobie, ze jesteście astronautami. Spróbujcie narysować siebie w kosmosie, tylko nie zapomnijcie o odpowiednim stroju 🙂 Swoje prace sfotografujcie i prześlijcie. Jestem ciekawa, czy prowadzicie kalendarz pogody? Jak wypełnicie wszystkie dni, to również prześlijcie.

 

Do usłyszenia jutro!

 

Ta strona używa cookies. Czytaj więcej na temat polityki cookies.