KWIECIEŃ

W kwietniu  rozpoczęliśmy projekt badawczy

PIŁKA

 

Projekt, będzie się składał z trzech części: rozpoczęcia, realizacji i zakończenia.

W ramach I etapu :
– ustalimy CO WIEMY O PIŁCE i zarejestrujemy posiadaną wiedzę w formie rysunków i siatki graficznej,
– spróbujemy stworzymy listę pytań do projektu, która będzie stanowiła podstawę aktywności badawczej dzieci,
– wspólnie zaplanujemy działania badawcze: zajęcia poza przedszkolem, spotkania z zaproszonymi ekspertami – osobami, które dobrze znają badany temat

II etap poświęcimy na działania badawcze. Będzie to okazja do zdobycia i rozwijania wielu umiejętności m.in.:
– formułowania i zadawania pytań osobom dorosłym,
– uważnego słuchania dorosłych,
– dzielenia się swoją wiedzą z innymi,
– zbierania informacji i rejestrowania ich w formie znaków wpisywanych w tabeli,
– obserwacji i opisu obserwacji,
– wykonywania rysunków z obserwacji i szkiców,
– wykorzystywania przyborów i materiałów konstrukcyjnych, technicznych i plastycznych
– organizowania materiałów i przyborów potrzebnych podczas wizyty ekspertów,
– korzystania ze źródeł pomocniczych: książki, albumy, foldery, eksponaty, ulotki itp.
– przedstawiania i omawiania zdobytej wiedzy za pomocą m.in.: rysunków, działań konstrukcyjnych, tańca, zabaw inscenizacyjnych itp

 

 

Ponadto:

tematy dodatkowe

  1. kosmos 

• rozwijanie umiejętności uważnego słuchania opowiadania,
• wzbogacenie wiedzy o kosmosie,
• konstruowanie wiedzy o wszechświecie, zdobywanie wiadomości na temat Układu Słonecznego,
• kształtowanie myślenia przyczynowo – skutkowego
• rozwijanie wyobraźni
• rozwijanie aktywności muzyczno – ruchowej
• rozwijanie koordynacji ruchowej
• rozwijanie umiejętności wcielania się w rolę poprzez zabawy teatralne i muzyczne
• nauka piosenki pt. „Z Ufoludkiem w kosmos” na pamięć
• poszerzenie słownika dzieci o nowe pojęcia, np.: luneta, planetarium, asteroida, planetoida, stacja kosmiczna, astronauta, kosmonauta, właściwości planet w Układzie Kosmicznym i inne
• dostarczanie wiadomości na temat gwiazd, poznawanie nazw wybranych gwiazdozbiorów,
• rozwijanie sprawności manualnej
• nauka tańców kosmicznych z rekwizytami i wcielanie się w rolę ufoludków
• poszerzanie zainteresowań o tematyce kosmicznej
• rozwijanie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej
• rozwijanie umiejętności przeliczania i klasyfikowania elementów, doliczania oraz
tworzenia zbiorów w zakresie 5
• rozwijanie umiejętności praktycznych ze stosowaniem pojęć: więcej, mniej, tyle samo;
• poszerzanie wiedzy dzieci nt, trybu życia kosmonauty

 

 2. Dbamy o naszą planetę

Dziecko w kwietniu:

  • poznaje pojęcia „sortowanie śmieci”;
  • śpiewa piosenki z repertuaru dziecięcego;
  • nabywanie wiedzy o odnawialnych źródłach energii;
  • wypowiada się na forum grupy na określony temat;
  • poznaje sposoby oszczędzania wody;
  • uczy orientować się w przestrzeni;
  • bierze udział w zabawach i ćwiczeniach ruchowych;
  • rozumie zasady utrzymania higieny;
  • przestrzega zasad obowiązujących w sali, łazience, szatni i w ogrodzie
  • wykonuje różnorodne prace plastyczne z użyciem nożyczek, kleju, papieru, plasteliny i innych materiałów plastycznych;

 

wiersz

Jan Brzechwa  „Tańcowała igła z nitką” 

Tańcowała igła z nitką,
Igła – pięknie, nitka – brzydko.

Igła cała jak z igiełki,
Nitce plączą się supełki.

Igła naprzód – nitka za nią:
„Ach, jak cudnie tańczyć z panią!”

Igła biegnie drobnym ściegiem,
A za igłą – nitka biegiem.

Igła górą, nitka bokiem,
Igła zerka jednym okiem,

Sunie zwinna, zręczna, śmigła.
Nitka szepce: „Co za igła!”

Tak ze sobą tańcowały,
Aż uszyły fartuch cały!

 

piosenka
W układzie słonecznym

Tekst piosenki

Piosenki dla Dzieci

Tekst piosenki

Piosenki dla Dzieci: W Układzie Słonecznym (NutkoSfera)

W Układzie Słonecznym wirują planety
Wszystkie w innym tempie, okrążają Słońce
Różnią się kolorem, masą i rozmiarem
Lata lecą, one stale kręcą się wytrwale
MERKURY:
Merkury, to ja!
Jestem pierwszy i najmniejszy
Moją powierzchnie pokrywają ogromne kratery
Z własną pogodą nie umiem dojść do zgody
W dzień jest mi gorąco
W nocy bardzo marznę, brrr
WENUS:
Mam na imię Wenus
Jestem druga w kolejności
U mnie nieustannie upał jest bezlitosny
Wiruję wolno, nigdzie się nie śpieszę
I bardzo jasno świecę się na niebie
ZIEMIA:
Tu Ziemia! Witam serdecznie! Czuję się świetnie
Zamieszkują mnie roślinki, zwierzątka i ludzie
Jestem trzecią planetą od Słońca
Moja atmosfera jest cudna
Mam dużo wody, więc śmiało wpadnij ochłodzić
MARS:
Hej tu Mars, planeta numer cztery
Bardzo się czerwienię, jestem cały zardzewiały
Mam najwyższe góry i od groma pyłu
A! Nic nie widzę, znowu leci mi do oczu!
REFREN:
W Układzie Słonecznym wirują planety
Wszystkie w innym tempie, okrążają Słońce
Różnią się kolorem, masą i rozmiarem
Lata lecą, one stale kręcą się wytrwale
JOWISZ:
Joł, joł, Jowisz, największy olbrzym gazowy
Piąty od Słońca, na pewno nie przeoczysz
Choć moja masa jest potężna niezwykle
To z wszystkich planet kręcę się najszybciej
SATURN:
Siemanko tutaj Saturn, też się składam z gazów
Po moich pierścieniach poznasz mnie od razu
Wirują w nich kamienie, pył i sporo lodu
Jestem szósty od Słońca, w głowie to zakoduj
URAN:
Cześć, to ja, lodowy gigant o imieniu Uran
Na mnie jest najniższa temperatura
Słynę z bladego, błękitnego koloru
Jestem siódmą planetą i wiruję na boku
NEPTUN:
Na koniec ja swoje trzy grosze wtrącę
Nazywam się Neptun i najdłużej okrążam Słońce
Tworzę huragany co powalą wszystko
Więc nie zbliżaj się zbytnio bo cię zdmuchnę jak piórko
REFREN:
W Układzie Słonecznym wirują planety
Wszystkie w innym tempie, okrążają Słońce
Różnią się kolorem, masą i rozmiarem
Lata lecą, one stale kręcą się wytrwale
Ta strona używa cookies. Czytaj więcej na temat polityki cookies.