Kwiecień

Dzieci nabywają następujące umiejętności:
Święta Wielkanocne

  •  Aktywnie uczestniczą w przygotowaniach świątecznych w domu i w przedszkolu, poznają  zwyczaje wielkanocne
     Wykonują upominek dla najbliższych, sieją rzeżuchę i robią koguciki z wydmuszek
  •  wzmacniają więzi społeczne w grupie rówieśników i w gronie rodzinnym;
  • potrafią rozpoznać i nazwać potrawy jakie powinny znaleźć się na świątecznym stole;
  • kształtują świadomość obchodzenia różnych świąt i związanych z nimi zwyczajów 
  • doskonalą sprawność manualną podczas wykonywania ozdób wielkanocnych;
  •  rozwijają twórcze myślenie poprzez wymyślanie i rozwiązywanie zagadek;
  •  kształtują poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej;
  • rozwijają  umiejętności językowe, logiczne  podczas zabaw z kodowaniem 
  • kształtują umiejętności opowiadania obrazków w historyjce obrazkowej i próby rozwijania myślenia przyczynowo- skutkowego 
  • poszerzają doznania sensoryczne

Na wsi 

  • • uczą się przestrzegać zasad bezpieczeństwa obowiązujących podczas pobytu w gospodarstwie rolnym, na wsi;
  • • dowiadują się jakie maszyny i urządzenia pomagają rolnikom w ich pracach polowych (traktor, kombajn zbożowy, prasa belująca, pług, siewnik);
  • • rozwijają poczucie odpowiedzialności za zwierzęta zamieszkujące na wsi;
  • • kształtują umiejętność wnikliwej obserwacji przyrody;
  • • gromadzą wiedzę na temat cyklu rozwoju wybranych roślin;
  • • poznają etapy powstawania chleba;
  • • zaznają się z różnymi rodzajami prac w gospodarstwie, w odniesieniu do pory roku;
  • • wspólnie przygotowują chleb do wypieku;
  • • rozwijają umiejętność orientowania się w przestrzeni oraz schemacie własnego ciała;
  • • wzbogacają wiedzę i słownictwo 
  • rozwijają zainteresowania zjawiskami przyrodniczymi 
  • kształtują ciekawość poznawczą 
  • rozwijają pamięć wzrokową

PIOSENKI:

„Słoneczko”
Słoneczko późno dzisiaj wstało i w takim bardzo złym humorze,
że świecić też mu się nie chciało, bo mówi, że zimno na dworze.
Lecz, gdy piosenkę usłyszało, to się tak bardzo ucieszyło,
zza wielkiej chmury znów wyjrzało i nam radośnie zaświeciło.
Ref. Słoneczko nasze rozchmurz buzię, bo nie do twarzy ci w tej chmurze.
Słoneczko nasze rozchmurz się maszerować z tobą będzie lżej.

 

„Wełniany baranek” sł. Jan Gałkowski, muz. Adam Markiewicz

Ten mały nasz baranek,

wszyściutko ma wełniane.

Lali la, lali la, lali la. x2

Wełniane ma trzewiczki,

wełniane rękawiczki.

Lali la, lali la, lali la. x2

Co tu robisz, baranku?

Chłodno dzisiaj od ranka,

chmurki w niebie jak pianka.

Lali la, lali la, la, la.

Wełniane masz trzewiczki,

wełniane rękawiczki.

Lali la, lali la, lali la! x2

Ten mały nasz baranek

wszyściutko ma wełniane.

Lali la, lali la, lali la. x2

W kołnierzu futra pełnym

ma łebek cały z wełny.

Lali la, lali la, lali la. x2

Ślicznie ci jest, baranku,

w tym wełnianym ubranku,

ślicznie ci jest, baranku.

Lali la, lali la, la, la.

W kołnierzu futra pełnym

masz łebek cały z wełny.

Lali la, lali la, lali la! x2

Zając malowany 

Na kubeczku z porcelany
mieszka zając malowany.
Kiedy tylko się poruszy
to w herbacie moczy uszy.
Mówię Wam, mówię Wam,
co ja z tym zającem mam.

Siedzi zając na kubeczku,
lewą nogę moczy w mleczku.
Ale mleczko nie dla niego
on by wolał coś innego.
Mówię Wam, mówię Wam,
co ja z tym zającem mam.

Wytarł zając mokre uszy,
zrobił cztery wielkie susy.
Usiadł w lesie na polanie
co ja teraz powiem mamie?
Co ja teraz powiem? Co? No co?

 

„Pisanki, jaka malowane”
AUTOR TEKSTU: Krystyna Parnowska-Różęcka
Pisanki, pisanki,
jajka malowane
nie ma Wielkanocy
bez barwnych pisanek.
Pisanki, pisanki
jajka kolorowe,
na nich malowane
bajki pisankowe.
Na jednej kogucik,
a na drugiej słońce,
śmieją się na trzeciej
laleczki tańczące.
Na czwartej kwiatuszki,
a na piątej gwiazdki.
na każdej pisance
piękne opowiastki

 

WIERSZE:

Bożena Forma ; ” Kurczątko”

Puk, puk, stuk, stuk,
kto tak puka?
Kto w skorupkę dziobem stuka?
To kurczątko, żółte, małe,
ze skorupki wyszło całe
.

Ta strona używa cookies. Czytaj więcej na temat polityki cookies.