21 październik

KOCHANE DZIECI

Czy Wasze rączki są już gotowe do zabawy?

Czy Wasze nóżki są już gotowe do zabawy?

Zaczynamy!

PRZYWITAJMY SIĘ WESOŁO – piosenka

Czy pamiętacie do czego jeżowi są potrzebne igiełki?

Jak myślicie, czy spotkanie z jeżykowymi igiełkami jest przyjemne?

Posłuchajmy wiersza o pewnym jeżu:

 JEŻ Jan Brzechwa – wiersz

Wiemy już, że igły jeża kłują. Co jeszcze kłuje? 

Posłuchajmy zagadek i spróbujmy odpowiedzieć na pytanie: Co to jest?

Ma uzębienie,
choć nie lubi jeść.
Pomaga jedzenie
do buzi nieść.

Co to jest – na pewno wiesz,
najeżona jest jak jeż.
Lecz nikogo nie ukłuje,
tylko zęby wyszoruje.

A kto mi na to najpierw odpowie
robię porządek z włosami na głowie.
Chociaż mam zęby, niczego nie jadam,
tylko splątane włosy układam.

Ma nieduże ucho,
jest cienka, stalowa,
używa ją często
do pracy krawcowa.

Nóżki mają ostre, cienkie,
główki – malusieńkie.
A potrzebne są krawcowej,
gdy szyje sukienkę.

 

A może poszukacie w domu inne przedmioty, które kłują? Spróbujcie je narysować 🙂

A tymczasem posłuchajmy razem z panią rytmiczką piosenki o jeżyku

KOLCZASTY JEŻ – piosenka

Do jeżowej, trochę kłującej, zabawy możemy wykorzystać wykałaczki, zapytajcie o nie rodziców 🙂

Z wykałaczek można układać różne obrazki np. patyk, drabinę, domek, choinkę, drzewo liściaste, trójkąt, kwadrat, łóżko, stół i wiele innych. 

Spróbujcie ułożyć jeżykowy -bo trochę kłujący- obrazek 🙂

Miłej zabawy i do jutra

Wasze ciocie

 

Rodzice

Proponujemy dzisiaj zabawę z wykałaczkami.

Pomysły zaczerpnęłyśmy ze strony https://logopedarybka.pl/wykalaczki-duzo-pomyslow-na-cwiczenia/

Oto niektóre z nich:

WYKAŁACZKI –  pomysły na ćwiczenia

 Bierki – świetne ćwiczenie koncentracji oraz małej motoryki.
 Układanie figur geometrycznych – mała motoryka oraz analiza wzrokowa.
 Nauka cyfr oraz liczenia.
 Układanie sekwencji usłyszanego rytmu – ćwiczenia słuchowe.
 Układanie wzorów z pamięci – ćwiczenia pamięci symultanicznej.
 Zabawa “ciepło-zimno” – szukanie schowanych wykałaczek (to może nie ćwiczenie terapeutyczne, ale może być świetnym przerywnikiem podczas ćwiczeń ).
 Ćwiczenia relacji przestrzennych – przyimki.
 Ćwiczenia mięśnia okrężnego warg – przytrzymywanie wykałaczki górną wargą.
 Dmuchanie na wykałaczki – ćwiczenia oddechowe.
 Przenoszenie dwoma wykałaczkami pozostałych – rewelacyjne ćwiczenie małej motoryki oraz skupienia i koncentracji!
 Kształtowanie pojęć – mniej, więcej, większa, mniejsza, tyle samo.

A także układanie wykałaczek, patyczków, w zależności od ilości usłyszanych dźwięków

Druga propozycja to opowiadanie na stronie dziecięca psychologia pt. „Jerzyk Bartek zostaje w domu” Marta Mytko 

JEŻYK BARTEK ZOSTAJE W DOMU – Bajka terapeutyczna

fragment wstępu:

„Dużo tu piszę, o tym jak ważna jest rozmowa z dzieckiem, bycie blisko. Bez względu na to ile mamy lat- pięć, piętnaście, czterdzieści, czy osiemdziesiąt, trudno nam poukładać to co się teraz dzieje. Dzisiaj chciałabym Wam opowiedzieć o bajce, która może być doskonałym narzędziem do tego, by pomóc poukładać obecną sytuację przedszkolakom oraz dzieciom w młodszym wieku szkolnym. Poznajcie Jeżyka Bartka, który musiał zostać w domu…”

Pozdrawiamy

I&B

 

 

 

Ta strona używa cookies. Czytaj więcej na temat polityki cookies.