21 październik
KOCHANE DZIECI
Czy Wasze rączki są już gotowe do zabawy?
Czy Wasze nóżki są już gotowe do zabawy?
Zaczynamy!
PRZYWITAJMY SIĘ WESOŁO – piosenka
Czy pamiętacie do czego jeżowi są potrzebne igiełki?
Jak myślicie, czy spotkanie z jeżykowymi igiełkami jest przyjemne?
Posłuchajmy wiersza o pewnym jeżu:
Wiemy już, że igły jeża kłują. Co jeszcze kłuje?
Posłuchajmy zagadek i spróbujmy odpowiedzieć na pytanie: Co to jest?
Ma uzębienie,
choć nie lubi jeść.
Pomaga jedzenie
do buzi nieść.
Co to jest – na pewno wiesz,
najeżona jest jak jeż.
Lecz nikogo nie ukłuje,
tylko zęby wyszoruje.
A kto mi na to najpierw odpowie
robię porządek z włosami na głowie.
Chociaż mam zęby, niczego nie jadam,
tylko splątane włosy układam.
Ma nieduże ucho,
jest cienka, stalowa,
używa ją często
do pracy krawcowa.
Nóżki mają ostre, cienkie,
główki – malusieńkie.
A potrzebne są krawcowej,
gdy szyje sukienkę.
A może poszukacie w domu inne przedmioty, które kłują? Spróbujcie je narysować 🙂
A tymczasem posłuchajmy razem z panią rytmiczką piosenki o jeżyku
Do jeżowej, trochę kłującej, zabawy możemy wykorzystać wykałaczki, zapytajcie o nie rodziców 🙂
Z wykałaczek można układać różne obrazki np. patyk, drabinę, domek, choinkę, drzewo liściaste, trójkąt, kwadrat, łóżko, stół i wiele innych.
Spróbujcie ułożyć jeżykowy -bo trochę kłujący- obrazek 🙂
Miłej zabawy i do jutra
Wasze ciocie
Rodzice
Proponujemy dzisiaj zabawę z wykałaczkami.
Pomysły zaczerpnęłyśmy ze strony https://logopedarybka.pl/wykalaczki-duzo-pomyslow-na-cwiczenia/
Oto niektóre z nich:
WYKAŁACZKI – pomysły na ćwiczenia
Bierki – świetne ćwiczenie koncentracji oraz małej motoryki.
Układanie figur geometrycznych – mała motoryka oraz analiza wzrokowa.
Nauka cyfr oraz liczenia.
Układanie sekwencji usłyszanego rytmu – ćwiczenia słuchowe.
Układanie wzorów z pamięci – ćwiczenia pamięci symultanicznej.
Zabawa “ciepło-zimno” – szukanie schowanych wykałaczek (to może nie ćwiczenie terapeutyczne, ale może być świetnym przerywnikiem podczas ćwiczeń ).
Ćwiczenia relacji przestrzennych – przyimki.
Ćwiczenia mięśnia okrężnego warg – przytrzymywanie wykałaczki górną wargą.
Dmuchanie na wykałaczki – ćwiczenia oddechowe.
Przenoszenie dwoma wykałaczkami pozostałych – rewelacyjne ćwiczenie małej motoryki oraz skupienia i koncentracji!
Kształtowanie pojęć – mniej, więcej, większa, mniejsza, tyle samo.
A także układanie wykałaczek, patyczków, w zależności od ilości usłyszanych dźwięków
Druga propozycja to opowiadanie na stronie dziecięca psychologia pt. „Jerzyk Bartek zostaje w domu” Marta Mytko
JEŻYK BARTEK ZOSTAJE W DOMU – Bajka terapeutyczna
fragment wstępu:
„Dużo tu piszę, o tym jak ważna jest rozmowa z dzieckiem, bycie blisko. Bez względu na to ile mamy lat- pięć, piętnaście, czterdzieści, czy osiemdziesiąt, trudno nam poukładać to co się teraz dzieje. Dzisiaj chciałabym Wam opowiedzieć o bajce, która może być doskonałym narzędziem do tego, by pomóc poukładać obecną sytuację przedszkolakom oraz dzieciom w młodszym wieku szkolnym. Poznajcie Jeżyka Bartka, który musiał zostać w domu…”
Pozdrawiamy
I&B