Maszeruje wiosna

Dzień dobry Przedszkolaki! 

 

Na kolejny dzień zabaw w domu proponuję następujące aktywności:

 

rozgrzewka muzyczna gimnastyka:
Muzyczna gimnastyka

 

czas na gimnastykę buzi i języka – poszukiwanie wiosny
(rodzic opowiada dzieciom o języczku, który wybrał się na poszukiwanie wiosny. Poleca im, aby we wskazanym momencie wykonywały określone czynności.)

Zbliżała się wiosna. Za oknem słychać było śpiew ptaków (dzieci naśladują głosy ptaków). Języczek wybrał się na poszukiwanie wiosny. Jechał na koniu („kląskają”). Na łące zobaczył bociany (wymawiają kle kle). Zatrzymał się na letniej polanie (wymawiają prrr). Zsiadł z konia, rozejrzał się wokoło (oblizują wargi ruchem okrężnym). Świeciło słońce, wiał delikatny wiatr (wykonują krótki wdech nosem,  chwilę zatrzymują powietrze [bezdech] i długo wydychają ustami).Było ciepło i przyjemnie (uśmiechają się). Na skraju polany zakwitły wiosenne kwiaty zawilce i sasanki. Pachniało wiosną (dzieci oddychają głęboko, wdychając powietrze nosem, wydychając ustami). Języczek pochylił się i powąchał kwiaty (wdychają powietrze nosem) i kichnął (kichają wymawiając apsik).W tym momencie zauważył przeciskającego się przez zarośla zaspanego jeża ( ziewają, przeciskają język miedzy złączonymi zębami). Zrobiło się późno. Języczek wsiadł na konia i pogalopował do domu. (kląskają)

 

zabawa artykulacyjna- wiosenne wierszyki
(prosimy dzieci o dokończenie krótkich wierszyków)

  • Lata osa koło … (nosa)
  • Radują się dzieci, gdy słonko mocno … (świeci)
  • Za chwile zakwitną żółte … (żonkile)
  • Drzew koronę zdobią pączki … (zielone)
  • Piękna i radosna idzie do nas … (wiosna)

 

zabawa słuchowo-ruchowa „Wiosna czy zima”
(prosimy dzieci o klaśnięcie, kiedy usłyszą informację o wiośnie)

  • W ogrodzie zakwitły krokusy.
  • Nad stawem stoją bociany.
  • Dzieci zjeżdżają z górki na sankach.
  • Słońce mocno świeci, a dni są coraz dłuższe.
  • Wieje mroźny wiatr i sypie śnieg.
  • Na drzewach pojawiły się zielone pączki.

 

Piosenka „Maszeruje wiosna”
(Na początek zachęcam do wysłuchania utworu i wspólnych pląsów. Poźniej do odpowiedzi na pytania a na samym końcu możemy powtarzać słowa refrenu.)

KLIK

tekst piosenki

Tam daleko gdzie wysoka sosna
maszeruje drogą mała wiosna.
Ma spódnice mini, sznurowane butki
i jeden warkoczyk krótki.

ref.
Maszeruje wiosna a ptaki wokoło
lecą i świergocą głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku trzyma kwiat,
gdy go w górę wznosi zielenieje świat!

Nosi wiosna dżinsową kurteczkę,
na ramieniu małą torebeczkę,
chętnie żuje gumę i robi balony
a z nich każdy jest zielony.

ref.
Maszeruje wiosna a ptaki wokoło
lecą i świergocą głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku trzyma kwiat,
gdy go w górę wznosi zielenieje świat!

Wiosno, wiosno nie zapomnij o nas
każda trawka chce już być zielona.
Gdybyś zapomniała inną drogą poszła
zima by została mroźna.

ref.
Maszeruje wiosna a ptaki wokoło
lecą i świergocą głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku trzyma kwiat,
gdy go w górę wznosi zielenieje świat!

 

Przykładowe pytania do piosenki

  • Jaka jest wiosna w piosence?
  • Jak jest ubrana?
  • Co robi wiosna?
  • Co trzyma w ręce?
  • Co się dzieje dookoła kiedy nadchodzi wiosna?
  • Jaka pora roku by została gdyby wiosna zapomniała przyjść?

Życzę Wam dobrego czasu!
Pozdrawiamy,
Ciocia Iwona i Ciocia Basia

Ta strona używa cookies. Czytaj więcej na temat polityki cookies.