Ćwiczenia elementami Weroniki Sherborne- elementy ruchu rozwijającego
Nazwa metody „Ruch Rozwijający” wyraża główną ideę metody tj. posługiwanie się ruchem jako narzędziem wspomagania rozwoju psychoruchowego dziecka i terapii zaburzeń tego rozwoju. System ćwiczeń w tej metodzie wywodzi się z naturalnych potrzeb dziecka, zaspokajanych w kontakcie z dorosłymi tj. z tzw. baraszkowania. Podstawowe założenia metod to rozwijanie ruchem trzech aspektów:
1.Świadomości własnego ciała i usprawniania ruchowego.
2.Świadomości przestrzeni i działania w niej.
3.Dzielenia przestrzeni z innymi ludźmi i nawiązywania z nimi bliskiego kontaktu.
Korzyści płynące ze stosowania metody W. Sherborne
Daje pozytywne odczucie w kontakcie z innym człowiekiem.
Wyzwala swobodę zachowań i naturalność.
Daje okazję do rozładowania energii.
Jest próbą pokonania własnych zahamowań wynikających z uprzednich doświadczeń.
Daje radość.
Wyzwala zaangażowanie.
Daje możliwość zaspokojenia własnych potrzeb.
Daje pewność siebie.
Daje możliwość poczucia się w innej roli niż na co dzień.
Zbliża do siebie uczestników zajęć.
Daje radość z działania w grupie.
Przyjemność dawania innym radości.
Daje poczucie partnerstwa.
Możliwość odczuwania przyjemnych doznań płynących z własnego ciała.
Nie jest ograniczona wiekiem uczestników.