Styczeń
Dzieci nabywają następujące umiejętności:
Zimowe dni
• Doskonalą umiejętności samoobsługowe podczas ubierania
i rozbierania się w szatni (zapinanie guzików, suwaków),
pomagają sobie nawzajem
• Obserwują zjawiska atmosferyczne i nazywają je, odkrywają w zabawie właściwości śniegu i lodu
• Śpiewają piosenkę o zimie i potrafią zagrać rytm na wybranym instrumencie
Moi dziadkowie
• Współorganizują uroczystość dla dziadków poprzez przygotowanie repertuaru artystycznego i wykonie upominków
• Rozmawiają o emocjach i próbują je narysować
• Współdziałają w grupie podczas zabaw integracyjnych
• Próbują określić prawą i lewą stronę własnego ciała
Pomagamy ptakom zimą
- Obserwują przyrodę w okresie zimy – rozpoznawanie tropów na śniegu, nazywanie zjawisk atmosferycznych (śnieg, wiatr, szadź, szron, sople lodowe)
- Rozpoznają i nazywają ptaki odwiedzające ogród przedszkolny – obserwacje karmnika, dokarmianie ptaków – znaczenie pomocy ptakom w zimie
- Rozwijają umiejętności przeliczania, klasyfikowania, segregowania
- Ustalają kolejności zdarzeń w historyjkach obrazkowych