Maj
Dziecko w maju:
Mama i tata
- kształtuje umiejętności wyrażania emocji poprzez ruch i muzykę;
- dostrzega rolę mamy i taty w swoim życiu;
- swobodnie wypowiada się na temat członków swojej rodziny;
- kształtuje oraz wzmacnianie mięśnie stóp i nóg, wyrabia nawyk prawidłowej postawy ciała;
- uczestniczy w uroczystościach przedszkolnych;
- rozwija umiejętności językowe, bogaci słownictwo;
- liczy w dostępnym dla siebie zakresie;
- wykonuje różnorodne prace plastyczne doskonaląc motorykę małą, kształtując wyobraźnię;
- rozróżnia dźwięki ciche i głośne w trakcie zabaw z instrumentami perkusyjnymi;
- bierze udział w grupowych zabawach ruchowych, czerpie radość ze wspólnej zabawy;
- wykonuje ćwiczenia logopedyczne z całą grupą; usprawnia narządy mowy;
Na łące
- Dziecko poznaje charakterystyczne elementy związane ze środowiskiem- łąka.
- Rozpoznaje i nazywa łąkowe zwierzęta i rośliny.
- Wypowiada się na temat wyglądu, cech budowy, oraz trybu życia owadów oraz ślimaka.
- Rozumie znaczenie barw ochronnych występujących w przyrodzie na przykładzie żaby.
- Osłuchuje się z nazwami wybranych łąkowych roślin ; trawa, mlecz, rumianki, stokrotki i maki.
- Dzieli nazwy zwierząt i roślin łąkowych na sylaby i głoski.
- Naśladuje za pomocą ruchu oraz mowy ciała ślimaka, biedronkę, motyla oraz pszczołę.
- Rozwiązuje zagadki słowne na temat łąki – kojarzy fakty, łączy je w całość.
- Rozpoznaje i przyporządkowuje usłyszane odgłosy mieszkańcom łąki.( komar, żaba, bocian, pszczoła).
- Potrafi ułożyć obrazek pocięty na części.
- Liczy owady na łące.
- Posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi.
- Tworzy z elementów sylwety biedronki lub żaby.
- Słucha rymowanki , wiersze, opowiadania na temat łąki.
- Obserwuje owady na przedszkolnej łące.
- Tańczy do muzyki naśladując delikatny ruch motyli, dostosowując go do zmian tempa i nastroju.
- Potrafi orientować się w przestrzeni, oraz na kartce papieru.
- Wskazuje różnice pomiędzy pozornie takimi samymi obrazkami