Luty
Zabawy zimowe
– Zorganizowanie kuligu w ogrodzie przedszkolnym, lepienie bałwana
– Zapoznanie dzieci z zasadami bezpieczeństwa podczas zabaw na lodzie i śniegu
– Rozwijanie mowy poprzez formułowanie prawidłowych wypowiedzi w czasie przeszłym i przyszłym
– Nauka piosenki pt. „ Koncert nutek”
Sporty zimowe
- określanie, co jest potrzebne do jazdy na lodzie i nartach,
- zdefiniowanie zasad zachowania się na lodowisku,
- ćwiczenie umiejętności grafomotorycznych, rysując ołówkiem trasy, jakie może pokonać łyżwiarz, narciarz, ćwicząc orientację, kierunki w przestrzeni,
- poznanie olimpijskich dyscyplin sportowych: narciarstwo (zjazd), skoki narciarskie, saneczkarstwo oraz związane z nimi atrybuty: chorągiewka, stoper, taśma miernicza, aparat fotograficzny, medal,
- dzielenie na sylaby wyrazy związane z zimą i zimowymi sportami,
- posługiwanie się pojęciami duży, mały, porównają przedmioty na ilustracjach i na żywo,
- poznanie piosenki „Narty”, dzieci będą usprawniać umiejętności grafomotoryczne, koordynację wzorkowo-ruchową, wzrokową, rysując pionowe kreski różnej długości,
- nauka piosenki „Sanna”,
- na podstawie ilustracji wymyślą historie, jakie mogą wydarzyć się podczas zimowych zabaw,
W karnawale czas na bale:
● wzbogacanie swojej wiedzy i słownika o nowe pojęcia
● zdobywanie nowej wiedzy dotyczycącej polskich zwyczajów karnawałowych
● rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat
● aktywny udział w zabawie karnawałowej prezentując swoje umiejętności taneczne
● doskonalenie umiejętności przeliczania za pomocą liczebników porządkowych
● doskonalenie umiejętności przestrzegania prawidłowości przeliczania
● śpiewanie piosenki „Boogie, woogie”- określanie jej tempo i nastrój
● rozwijanie własnej kreatywności i umiejętności łączenia rożnych materiałów w pracy plastycznej
● dbanie o własne bezpieczeństwo podczas zabawy w sali i ogrodzie przedszkolnym
● rozwijanie ogólnej sprawność podczas ćwiczeń gimnastycznych oraz zabaw ruchowych w sali i w ogrodzie
● doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej i wrażliwości słuchowej
Zakończenie projektu ” Moja Rodzina”