Czerwiec
MAMO, TATO!
W czerwcu rozpoczęliśmy mini projekt badawczy
SKLEP
Projekt, będzie się składał z trzech części: rozpoczęcia, realizacji i zakończenia.
W ramach I etapu :
– ustalimy CO WIEMY O SKLEPIE i zarejestrujemy posiadaną wiedzę w formie rysunków i siatki graficznej,
– spróbujemy stworzymy listę pytań do projektu, która będzie stanowiła podstawę aktywności badawczej dzieci,
– wspólnie zaplanujemy działania badawcze: zajęcia poza przedszkolem, spotkania z zaproszonymi ekspertami – osobami, które dobrze znają badany temat
II etap poświęcimy na działania badawcze. Będzie to okazja do zdobycia i rozwijania wielu umiejętności m.in.:
– formułowania i zadawania pytań osobom dorosłym,
– uważnego słuchania dorosłych,
– dzielenia się swoją wiedzą z innymi,
– zbierania informacji i rejestrowania ich w formie znaków wpisywanych w tabeli,
– obserwacji i opisu obserwacji,
– wykonywania rysunków z obserwacji i szkiców,
– wykorzystywania przyborów i materiałów konstrukcyjnych, technicznych i plastycznych
– organizowania materiałów i przyborów potrzebnych podczas wizyty ekspertów,
– korzystania ze źródeł pomocniczych: książki, albumy, foldery, eksponaty, ulotki itp.
– przedstawiania i omawiania zdobytej wiedzy za pomocą m.in.: rysunków, działań konstrukcyjnych, tańca, zabaw inscenizacyjnych itp.
Po działaniach badawczych i konstrukcyjnych przyjdzie czas na III etap – zakończenie projektu. Wspólnie przygotujemy wydarzenie kulminacyjne, które umożliwi dzieciom podzielenie się z rodzicami zdobytą wiedzą i umiejętnościami, pochwalenie się swoimi osiągnięciami, w oparciu o m.in.: rysunki, szkice, konstrukcje, wypowiedzi, siatki wstępne i końcowe, listy, zdjęcia, zabawy.
PONADTO
tematy dodatkowe:
- DZIEŃ DZIECKA
- LATO
- WAKACJE
Dzieci zdobywają następujące wiadomości i umiejętności:
- poszerzają swój słownik o pojęcia praw i obowiązków;
-
poznają zasady życia w społeczności;
-
zdobywają wiadomości o różnorodności kulturowej na świecie;
-
kształtują umiejętność wypowiedzi o swoich marzeniach oraz uważnego słuchania tego, co mówią inni;
-
rozwijają zdolności artystyczne, plastyczne;
-
ćwiczą poczucia rytmu, ekspresję ruchową;2. prawidłowo rozpoznają i nazywają atrybuty lata, jako kolejnej pory roku;
-
zapoznają się z powszechnymi gatunkami roślin występujących w Polsce i ich przeznaczeniem (rośliny lecznicze);
-
wdrażają się do zachowania ostrożności w kontaktach z nieznanymi roślinami;
-
wyróżniają sposoby bezpiecznego zachowania w trudnych sytuacjach pogodowych (burza, ulewa, wichura);
-
zdobywają wiadomości na temat pochodzenia, natury i skutków zjawisk pogodowych (tęcza);
-
utrwalają wiedzę dotycząca cech barw: kolory ciepłe i zimne;
-
rozwijają umiejętność wnioskowania i logicznego myślenia.
-
3. dzieci wypowiadają się na temat wybranych miast Polski oraz swoich wakacyjnych planów
- próbują wymienić przedmioty, które mogą przydać się podczas wakacji
- rozwijają umiejętność uważnego słuchania
- działają twórczo
- starają się ilustrować ruchem treść opowiadania
- rozwijają swoją sprawność manualną
- rozwiązują zagadki słowne i słuchowe
- poznają numer alarmowy 112 i wiedzą, w jakich sytuacjach należy go używać
- dzielą się zabawkami i przyborami
- poznają zasady bezpiecznego wypoczynku nad wodą i w górach