Zamierzenia

ZAMIERZENIA: LISTOPAD

Szanowni Państwo, poniżej krótko i zwięźle o naszych listopadowych działaniach 🙂

 

Początek miesiąca upłynął nam w miłej jesiennej tematyce, która to stanowiła kontynuację zamierzeń październikowych.

Rozpoczęliśmy również projekt ,,Jabłko”, jedyny owoc, który kochają wszystkie nasze Żaby 🙂 (projekt będzie trwał aż do wyczerpania tematu, także w grudniu)

Co będziemy robić podczas projektu? Wszystko to, czego nasze dzieci chcą się dowiedzieć!!! A co, zostało spisane, podczas naszej BURZY MÓZGÓW 🙂

Dowiemy się:

jakie mamy gatunki jabłek (pooglądamy, spróbujemy, opiszemy, zważymy, zmierzymy, będziemy szacować ciężar, wielkość itp., popracujemy na zbiorach, będziemy klasyfikować wg cech)
gdzie jabłka rosną ( poznamy wiersz ,,Jesienią” M. Konopnickiej, wybierzemy się na wirtualny spacer do Sadu, dowiemy się też w jakich krajach UE można spotkać jabłka, popracujemy trochę z mapą )
jak z nasionka powstaje jabłko( poznamy wszystkie etapy wzrostu od nasionka, poprzez jabłoń, kwiaty i owoce)
co to jest ogryzek(poszukamy pestek, nasionek)
dlaczego w jabłkach mieszkają robaczki ( poznamy cykl rozwoju ćmy, pobawimy się w inscenizację wiersza ,,Entliczek-pentliczek” J. Brzechwy)
gdzie można jabłka kupić( omówimy sobie wiersz ,, Na straganie” J. Brzechwy, pobawimy się w sklep, poznamy niskie nominały banknotów oraz monety)
czy jabłka są zdrowe (poznamy piramidę żywieniową, ważną funkcję owoców w codziennej diecie a także dowiemy się czy mają witaminy)
co można zrobić z jabłek ( wybierzemy się na wirtualny spacer po przetwórni owoców, samodzielnie zrobimy sok, upieczemy szarlotkę, dowiemy się, czy w naszej okolicy mamy przetwórnię owoców)

W ramach projektu liczymy oczywiście na pełną współpracę rodziców:) Przynieście wszelkie materiały, którymi dysponujecie na temat jabłek:) ( poleżą rzecz jasna na kwarantannie).

Podczas zwyczajnych zakupów, poszukajcie z dziećmi produktów, zrobionych z jabłek. Zobaczymy, co zapamiętają i czym podzielą się z ciociami podczas zajęć 🙂

 

Nasze listopadowe działania, rzecz jasna, nie ograniczają się jedynie do tych projektowych 🙂

Dzieci dowiedziały się czym jest dla nas Polaków Święto Niepodległości ( poznały Hymn Polski, flagę oraz nasze Godło; wysłuchały legendy o ,,Lechu, Czechu i Rusie” oraz wiersza ,, Kto Ty jesteś Polak Mały”)
Z końcem miesiąca, czeka nas ,,Szpital pluszowego misia” ( dowiemy się co może nas boleć, jakie choroby mogą zwiastować poszczególne objawy. Poznamy zawód lekarza; do jakich lekarzy trafiamy, mając wszelkie choroby. Gdzie lekarze pracują? itp.)
Nie może zabraknąć oczywiście Balu Andrzejkowego!!! 🙂 ( poznamy tradycję tego święta, a także tradycje z nim związane. Będziemy wróżyć…..i wróżyć….i wróżyć…..oraz świetnie się bawić 🙂
Poza powyższymi zamierzeniami, te, które wdrażamy stale w życie naszych żabek, czyli savoir-vivre przy stole, poprawnie wykonywane czynności higieniczne, prawidłowe porządkowanie zabawek, samodzielne ubieranie się:)

 

ZAMIERZENIA MARZEC  2021

Szanowni Państwo, poniżej krótko i rzeczowo, mam nadzieję 🙂 na temat marca!!! Czyli….co już zrobiliśmy i co zamierzamy zrobić dalej :

Marzec upłynie nam pod hasłem ,,Jestem empatyczny” a kryją się pod tym 3 wątki, a mianowicie: bezpieczeństwo moje i bliskich, emocje moje i innych oraz-w kontekście nadchodzącej wiosny-przyroda wokół mnie.

Miesiąc rozpoczęliśmy ,,Tygodniem bezpieczeństwa” z którego to zostały na jeszcze dwa tematy do zrealizowania w nadchodzącym tygodniu.

Oto, co za nami…

-poznaliśmy numery alarmowe. Uczyliśmy się dzwonić po pomoc: wiemy jaki numer wybrać i co powiedzieć.

-zaznajomiliśmy się z sygnalizacją świetlną dla pieszych oraz dla samochodów ( nie powinno zatem umknąć  dzieciom przejeżdżanie na pomarańczowym świetle przez rodziców ;-))

-umiemy przechodzić przez ulicę na światłach oraz bez nich.

-znamy niebezpieczeństwa wynikające z nieprzestrzegania zasad, których się nauczyliśmy

Pracowaliśmy:

-w zespołach-układając puzzle, -biorąc udział w zabawach orientacyjno-porządkowych,

-indywidualnie-podczas wypowiedzi, prac plastycznych i kart pracy,

-w parach-odgrywając scenki dramowe

(Te ostatnie wypadły znakomicie:-D )

Z przedmiotowego tematu pozostało nam do zrealizowania bezpieczeństwo w kontaktach z ,,obcymi” oraz  zasady bezpiecznego zachowania się wobec napotkanych zwierząt.

A co jeszcze przed nami?

-dowiemy się czym są i jakie są rodzaje emocji

-spróbujemy zdefiniować poszczególne emocje a także je rozpoznawać u siebie jak i u innych

-dowiemy się czy nasze zachowanie może wywołać emocje u innych i jakie one będą

-popracujemy z muzyką relaksacyjną

-spróbujemy wyrażać uczucia ciałem, bez słów

-będziemy bawić się rytmem ( wykorzystamy drewniane łyżki, talerzyki, kolorowe chusteczki, chustę animacyjną)

-popracujemy z plasteliną i masą solną

-zrobimy ,,kolaż emocji”

A pod koniec miesiąca, kiedy przyjdzie kalendarzowa wiosna……

-zaobserwujemy pierwsze oznaki wiosny (jak zmienia się przyroda wokół nas)

-poznamy wiosenne kwiaty

-będziemy sadzić nowe rośliny( wykorzystamy narzędzia multimedialne, aby sprawdzić jak 😛 )

-poznamy zwierzęta, które pojawiają się wiosną

-będziemy malować farbami oraz pracować z bibułą

-popracujemy z ,,wiosennymi” kartami pracy

Marzec, to również miesiąc, w którym będziemy obchodzić Święto Dziewczynek 😛 Nie może również zabraknąć wielkanocnego koszyczka 🙂 (szczegóły już wkrótce)

Realizując nasze zamierzenia, niezmiennie, konsekwentnie pracować będziemy również nad samodzielnym sprzątaniem i segregowaniem zabawek, samodzielnym ubieraniu się oraz rozbieraniu, poprawnym zachowaniu przy stole, jak również przestrzeganiu zasad obowiązujacych w grupie 🙂

ZAMIERZENIA KWIECIEŃ

Drodzy Rodzice!!
Co już wiemy a czego jeszcze się dowiemy…czyli krótko w temacie zajęć kwietniowych!!
Na wstępie chciałabym podkreślić naszą wdzięczność za Państwa zaangażowanie w aktywność dzieci podczas nauki i zabaw zdalnych??
Miesiąc upłynie nam w tematyce wiosennej ,,Wiosna, wiosna….ach to Ty”
Nauczyliśmy się jak rozpoznawać jej zwiastuny!?
  • wiemy o pączkach na drzewach, zielonej trawie, storczykach, tulipanach, przebiśniegach, bratkach i szafirkach
  •  umiemy rozpoznawać owady: motyla, stonkę, ważkę, pszczołę, pasikonika, biedronkę
  • spotkaliśmy przylatujące z ciepłych krajów ptaki: skowronka, bociana, jaskółkę, kukułkę i sójkę oraz poznaliśmy budowę ptaka?
A co nas jeszcze czeka?
Trochę ,,pozwiedzamy”??
  • czeka nas wycieczka do lasu (Sprawdzimy jakie rośliny i drzewa możemy tam spotkać)
  • wybierzemy się nad staw a także ,,zanurkujemy” w głębiny. (Kto tam mieszka? Jakie ryby ? I czy jedynie ryby? )
  • odwiedzimy również łąkę ( Czyż nie jest piękna wiosną?? I co to właściwie jest łąka? Czy ktoś tam mieszka? I Co tam rośnie?)
  • po drodze zawitamy tez na wiejskie podwórko (Poznamy jego mieszkańców; dowiemy się skąd bierze się mleko i jak się robi masło)

Popracujemy z pojęciami: nad, pod, obok, większy-mniejszy, taki sam; wyższy niższy, góra-dół. Pobawimy się tez zbiorami?

Poznamy pojęcie zmienności oraz cykliczności w kontekście zmieniających się:
  • pór roku
  • miesięcy
  • dnia i nocy
  • dni tygodnia
 Poznamy pojęcia: ciepło-zimno, jasno-ciemno, wcześnie-późno, wczoraj-dziś i jutro?
 Nie zabraknie również prac plastycznych oraz robótek ręcznych??
 Kontynuować będziemy również przygodę z ogrodnictwem????
A na koniec mamy takie życzenie…Oby udało nam się jak najszybciej realizować zajęcia wspólnie z dziećmi?
ZAMIERZENIA CZERWIEC
Drodzy Rodzice?!
Rozpoczęliśmy ostatni przedwakacyjny miesiąc w tym roku przedszkolnym?
I to jak!!  Mianowicie ,,ruszyliśmy” z kolejnym projektem: ,,Projekt Ślimak”. Dzieci aktywnie oraz mentalnie zaangażowały się w projekt…i dosłownie ,,żyją ślimakami”??
Naszą przygodę badawczą rozpoczęliśmy od wspólnego stworzenia siatki badawczej, w celu usystematyzowania naszej wiedzy oraz naniesienia na arkusz  pytań, na które Żaby chciałyby znaleźć odpowiedzi.
Następnie obejrzeliśmy  filmy edukacyjne (te zawsze, niezmiennie dzieciaki kochają?)
Eksplorowaliśmy również nasz ogród przedszkolny, w poszukiwaniu okazów; buszowaliśmy w ,,zdobycznej” literaturze oraz w internecie, w poszukiwaniu odpowiedzi na nurtujące dzieci pytania?
Rysowaliśmy ślimaka ,,Z natury”??
Stworzyliśmy również piękne ślimaczki w ,,robótkach ręcznych”, których w czasie trwania projektu, nie zabraknie ( ślimaki z papieru, plasteliny, z papierowych talerzyków)
A co przed nami? Ustalimy:
  • jakie są najpopularniejsze gatunki ślimaków (ich nazwy, wygląd, zwyczaje),
  • gdzie mieszkają (występują)
  • co ślimaki jedzą? ( Czy tylko sałatę??),
  •  dlaczego istnieją puste skorupki,
  • i dlaczego skorupka ma spiralę,
  • czy ślimaki mają oczy i uszy,
  • dlaczego są pokryte śluzem,
  • i dlaczego mają łuski,
  • czy mają nogi,
  • czy mają ogon,
  • czy można je hodować ( w tym celu zrobimy własne terrarium dla ślimaka)

oraz inne zagadnienia, powstałe w trakcie realizacji projektu?

Nasza ,,praca” ze ślimakami obejmie m.in.

  • pracę z sekwencjami ( obrazki różnych gatunków ślimaków)
  • zabawę na zbiorach ślimaków (segregację ze względu na wielkość, gatunek, kolor)
  • zabawę kolorami oraz figurami geometrycznymi, umieszczając ślimaki w ,,terrariach” o geometrycznych kształtach
  • odgadywanie konturów oraz cieni ( przy pomocy latarki stworzymy cienie szablonów ślimaków)
  • zabawy naśladowcze oraz orientacyjno-porządkowe

Mamy nadzieję, iż po ukończeniu projektu, dzieciaki zaskoczą rodziców wiedzą??

Niezmiennie, jak zawsze, pracujemy nad przestrzeganiem zasad panujących w grupie, samodzielnym ubieraniu się oraz rozbieraniu, sprzątaniem po sobie zabawek i kulturalnym zachowaniu się przy stole?

Pozdrawiamy,

Żabkowe Ciocie

Ta strona używa cookies. Czytaj więcej na temat polityki cookies.