Zamierzenia
ZAMIERZENIA: LISTOPAD
Szanowni Państwo, poniżej krótko i zwięźle o naszych listopadowych działaniach 🙂
Początek miesiąca upłynął nam w miłej jesiennej tematyce, która to stanowiła kontynuację zamierzeń październikowych.
Rozpoczęliśmy również projekt ,,Jabłko”, jedyny owoc, który kochają wszystkie nasze Żaby 🙂 (projekt będzie trwał aż do wyczerpania tematu, także w grudniu)
Co będziemy robić podczas projektu? Wszystko to, czego nasze dzieci chcą się dowiedzieć!!! A co, zostało spisane, podczas naszej BURZY MÓZGÓW 🙂
Dowiemy się:
jakie mamy gatunki jabłek (pooglądamy, spróbujemy, opiszemy, zważymy, zmierzymy, będziemy szacować ciężar, wielkość itp., popracujemy na zbiorach, będziemy klasyfikować wg cech)
gdzie jabłka rosną ( poznamy wiersz ,,Jesienią” M. Konopnickiej, wybierzemy się na wirtualny spacer do Sadu, dowiemy się też w jakich krajach UE można spotkać jabłka, popracujemy trochę z mapą )
jak z nasionka powstaje jabłko( poznamy wszystkie etapy wzrostu od nasionka, poprzez jabłoń, kwiaty i owoce)
co to jest ogryzek(poszukamy pestek, nasionek)
dlaczego w jabłkach mieszkają robaczki ( poznamy cykl rozwoju ćmy, pobawimy się w inscenizację wiersza ,,Entliczek-pentliczek” J. Brzechwy)
gdzie można jabłka kupić( omówimy sobie wiersz ,, Na straganie” J. Brzechwy, pobawimy się w sklep, poznamy niskie nominały banknotów oraz monety)
czy jabłka są zdrowe (poznamy piramidę żywieniową, ważną funkcję owoców w codziennej diecie a także dowiemy się czy mają witaminy)
co można zrobić z jabłek ( wybierzemy się na wirtualny spacer po przetwórni owoców, samodzielnie zrobimy sok, upieczemy szarlotkę, dowiemy się, czy w naszej okolicy mamy przetwórnię owoców)
W ramach projektu liczymy oczywiście na pełną współpracę rodziców:) Przynieście wszelkie materiały, którymi dysponujecie na temat jabłek:) ( poleżą rzecz jasna na kwarantannie).
Podczas zwyczajnych zakupów, poszukajcie z dziećmi produktów, zrobionych z jabłek. Zobaczymy, co zapamiętają i czym podzielą się z ciociami podczas zajęć 🙂
Nasze listopadowe działania, rzecz jasna, nie ograniczają się jedynie do tych projektowych 🙂
Dzieci dowiedziały się czym jest dla nas Polaków Święto Niepodległości ( poznały Hymn Polski, flagę oraz nasze Godło; wysłuchały legendy o ,,Lechu, Czechu i Rusie” oraz wiersza ,, Kto Ty jesteś Polak Mały”)
Z końcem miesiąca, czeka nas ,,Szpital pluszowego misia” ( dowiemy się co może nas boleć, jakie choroby mogą zwiastować poszczególne objawy. Poznamy zawód lekarza; do jakich lekarzy trafiamy, mając wszelkie choroby. Gdzie lekarze pracują? itp.)
Nie może zabraknąć oczywiście Balu Andrzejkowego!!! 🙂 ( poznamy tradycję tego święta, a także tradycje z nim związane. Będziemy wróżyć…..i wróżyć….i wróżyć…..oraz świetnie się bawić 🙂
Poza powyższymi zamierzeniami, te, które wdrażamy stale w życie naszych żabek, czyli savoir-vivre przy stole, poprawnie wykonywane czynności higieniczne, prawidłowe porządkowanie zabawek, samodzielne ubieranie się:)
ZAMIERZENIA MARZEC 2021
Szanowni Państwo, poniżej krótko i rzeczowo, mam nadzieję 🙂 na temat marca!!! Czyli….co już zrobiliśmy i co zamierzamy zrobić dalej :
Marzec upłynie nam pod hasłem ,,Jestem empatyczny” a kryją się pod tym 3 wątki, a mianowicie: bezpieczeństwo moje i bliskich, emocje moje i innych oraz-w kontekście nadchodzącej wiosny-przyroda wokół mnie.
Miesiąc rozpoczęliśmy ,,Tygodniem bezpieczeństwa” z którego to zostały na jeszcze dwa tematy do zrealizowania w nadchodzącym tygodniu.
Oto, co za nami…
-poznaliśmy numery alarmowe. Uczyliśmy się dzwonić po pomoc: wiemy jaki numer wybrać i co powiedzieć.
-zaznajomiliśmy się z sygnalizacją świetlną dla pieszych oraz dla samochodów ( nie powinno zatem umknąć dzieciom przejeżdżanie na pomarańczowym świetle przez rodziców ;-))
-umiemy przechodzić przez ulicę na światłach oraz bez nich.
-znamy niebezpieczeństwa wynikające z nieprzestrzegania zasad, których się nauczyliśmy
Pracowaliśmy:
-w zespołach-układając puzzle, -biorąc udział w zabawach orientacyjno-porządkowych,
-indywidualnie-podczas wypowiedzi, prac plastycznych i kart pracy,
-w parach-odgrywając scenki dramowe
(Te ostatnie wypadły znakomicie:-D )
Z przedmiotowego tematu pozostało nam do zrealizowania bezpieczeństwo w kontaktach z ,,obcymi” oraz zasady bezpiecznego zachowania się wobec napotkanych zwierząt.
A co jeszcze przed nami?
-dowiemy się czym są i jakie są rodzaje emocji
-spróbujemy zdefiniować poszczególne emocje a także je rozpoznawać u siebie jak i u innych
-dowiemy się czy nasze zachowanie może wywołać emocje u innych i jakie one będą
-popracujemy z muzyką relaksacyjną
-spróbujemy wyrażać uczucia ciałem, bez słów
-będziemy bawić się rytmem ( wykorzystamy drewniane łyżki, talerzyki, kolorowe chusteczki, chustę animacyjną)
-popracujemy z plasteliną i masą solną
-zrobimy ,,kolaż emocji”
A pod koniec miesiąca, kiedy przyjdzie kalendarzowa wiosna……
-zaobserwujemy pierwsze oznaki wiosny (jak zmienia się przyroda wokół nas)
-poznamy wiosenne kwiaty
-będziemy sadzić nowe rośliny( wykorzystamy narzędzia multimedialne, aby sprawdzić jak 😛 )
-poznamy zwierzęta, które pojawiają się wiosną
-będziemy malować farbami oraz pracować z bibułą
-popracujemy z ,,wiosennymi” kartami pracy
Marzec, to również miesiąc, w którym będziemy obchodzić Święto Dziewczynek 😛 Nie może również zabraknąć wielkanocnego koszyczka 🙂 (szczegóły już wkrótce)
Realizując nasze zamierzenia, niezmiennie, konsekwentnie pracować będziemy również nad samodzielnym sprzątaniem i segregowaniem zabawek, samodzielnym ubieraniu się oraz rozbieraniu, poprawnym zachowaniu przy stole, jak również przestrzeganiu zasad obowiązujacych w grupie 🙂
ZAMIERZENIA KWIECIEŃ
- wiemy o pączkach na drzewach, zielonej trawie, storczykach, tulipanach, przebiśniegach, bratkach i szafirkach
- umiemy rozpoznawać owady: motyla, stonkę, ważkę, pszczołę, pasikonika, biedronkę
- spotkaliśmy przylatujące z ciepłych krajów ptaki: skowronka, bociana, jaskółkę, kukułkę i sójkę oraz poznaliśmy budowę ptaka?
- czeka nas wycieczka do lasu (Sprawdzimy jakie rośliny i drzewa możemy tam spotkać)
- wybierzemy się nad staw a także ,,zanurkujemy” w głębiny. (Kto tam mieszka? Jakie ryby ? I czy jedynie ryby? )
- odwiedzimy również łąkę ( Czyż nie jest piękna wiosną?? I co to właściwie jest łąka? Czy ktoś tam mieszka? I Co tam rośnie?)
- po drodze zawitamy tez na wiejskie podwórko (Poznamy jego mieszkańców; dowiemy się skąd bierze się mleko i jak się robi masło)
Popracujemy z pojęciami: nad, pod, obok, większy-mniejszy, taki sam; wyższy niższy, góra-dół. Pobawimy się tez zbiorami?
- pór roku
- miesięcy
- dnia i nocy
- dni tygodnia
- jakie są najpopularniejsze gatunki ślimaków (ich nazwy, wygląd, zwyczaje),
- gdzie mieszkają (występują)
- co ślimaki jedzą? ( Czy tylko sałatę??),
- dlaczego istnieją puste skorupki,
- i dlaczego skorupka ma spiralę,
- czy ślimaki mają oczy i uszy,
- dlaczego są pokryte śluzem,
- i dlaczego mają łuski,
- czy mają nogi,
- czy mają ogon,
- czy można je hodować ( w tym celu zrobimy własne terrarium dla ślimaka)
oraz inne zagadnienia, powstałe w trakcie realizacji projektu?
Nasza ,,praca” ze ślimakami obejmie m.in.
- pracę z sekwencjami ( obrazki różnych gatunków ślimaków)
- zabawę na zbiorach ślimaków (segregację ze względu na wielkość, gatunek, kolor)
- zabawę kolorami oraz figurami geometrycznymi, umieszczając ślimaki w ,,terrariach” o geometrycznych kształtach
- odgadywanie konturów oraz cieni ( przy pomocy latarki stworzymy cienie szablonów ślimaków)
- zabawy naśladowcze oraz orientacyjno-porządkowe
Mamy nadzieję, iż po ukończeniu projektu, dzieciaki zaskoczą rodziców wiedzą??
Niezmiennie, jak zawsze, pracujemy nad przestrzeganiem zasad panujących w grupie, samodzielnym ubieraniu się oraz rozbieraniu, sprzątaniem po sobie zabawek i kulturalnym zachowaniu się przy stole?
Pozdrawiamy,
Żabkowe Ciocie