Wtorek -13 kwietnia „Zielona wiosna i ślimak”

 

Witajcie Kochane Żabki i Rodzice 😎 

 

“Kwiecień plecień, wciąż przeplata, trochę zimy, trochę lata”…
W niedzielę było bardzo ciepło i słonecznie a wczoraj pochmurno i deszczowo…Dzisiaj jest zimno ale nieśmiało wygląda słońce zza chmur. W czwartek ma padać śnieg. Będziemy obserwować kwietniową pogodę 😉 🙄

Na powitanie przesyłam do Was promyk uśmiechu, niechaj powróci do mnie w pośpiechu ?
Powitajcie w ten sam sposób rodzica, rodzeństwo, babcię czy dziadka….

A teraz spróbujcie naśladować śmiech: małej dziewczynki, Świętego Mikołaja, małej myszki, lwa, króla wielkiego państwa, starszej pani itp. 😆

Żeby było nam weselej zacznijmy od piosenki „Słoneczko” z pokazywaniem https://www.youtube.com/watch?v=OGODHAWC8UI

Teraz nasza poranna gimnastyka
MUZYCZNA GIMNASTYKA – ćwiczenia W PODSKOKACH https://www.youtube.com/watch?v=n7OIPFcyZRU

 

Pamiętacie jak szukaliśmy wiosny w przedszkolu? Wysadziliśmy krokusy i żonkile do donicy przed oknami naszej sali i hodowaliśmy takie same w sali – okazało się, że te w sali szybko przekwitły bo miały w niej bardzo ciepło, a te za oknem powoli się rozwijały bo miały zimno.

 

 

Teraz wyglądają one tak:

 

Śpiewaliśmy piosenkę o wiośnie „Idzie do nas wiosna”, graliśmy na instrumentach i tańczyliśmy do niej z kolorowymi wstęgami z krepy

 

 

 

Zaśpiewajcie piosenkę dla rodziców 😎

 

Dzisiaj temat „ Zielona wiosna i ślimak”

 

Rodzice porozmawiajcie z dziećmi na temat zmian zachodzących wiosną w przyrodzie.

Wymieniajcie razem: jest cieplej, dzień jest dłuższy, słonko mocniej i dłużej świeci, wieje cieplejszy wiatr, zielenią się łąki i drzewa, zakwitają kwiaty, przylatują ptaki, które pięknie śpiewają i zakładają gniazda, budzą się zwierzęta, ludzie sieją, sadzą rośliny, zakładamy stosowne ubrania itp.

Zwróćcie uwagę na wpływ słońca na samopoczucie człowieka i przyrodę 😆

 

Wytężcie słuch i rozwiążcie zagadki

 

 

Już ciepły wietrzyk z łąki powiewa,
drobniutkie pąki rosną na drzewach.
Jaka to pora roku? wiosna

Żółte i gorące na błękitnym niebie,
ogrzewa ziemię, zwierzęta i ciebie. słońce

Czujemy go na twarzy
włosy nam rozwiewa.
Jest niezbędny dla żeglarzy,
głośno szumi w drzewach. wiatr

Konewki mu nie trzeba,
A podlewa kwiaty, warzywa i drzewa. deszcz

Chodzi po niebie mała lub duża,
gdy skryje słońce, świat się zachmurza. chmura

Kolorowe i pachnące
w ogrodzie i na łące.
Chętnie je zbieramy na bukiet dla mamy. kwiaty

Tu cytrynek, tu paź królowej,
wszędzie piękne, kolorowe.
Lekko unoszą się nad łąką,
gdy tylko zaświeci słonko. motyle

Przysiadły na topoli,
stare gniazdo poznały.
Dzieciom na powitanie o wiośnie klekotały. bociany

Wiosną na drzewie rozwija się z pąka.
Jesienią złoty po świecie się błąka. liść

Nie ma lepszej lotniczki.
ogon niczym nożyczki.
Lepi gniazdo pod strzechą,
jest dla ludzi pociechą.
W powietrzu toczy kółka.
Kto to taki? jaskółka

 

Podzielcie odgadnięte słowa na sylaby ( np. wiosna wio-sna). Wyklaszcie i policzcie ile mamy sylab w danych słowach tak jak robimy to w przedszkolu.
Możecie też ćwiczyć wyodrębnianie pierwszej głoski w słowie: jaką głoskę słyszysz na początku słowa “wiosna”?
(niektóre dzieci już to słyszą)

 

Posłuchajcie piosenki ZIELONA WIOSNA

W trakcie słuchania piosenki poruszajcie się tak jak zwierzęta (żabki skaczą, bociany stają na jednej nodze, wróbelki fruwają).

 

Piosenka ZIELONA WIOSNA (słowa i muzyka D. i K. Jagiełło)
1. Nad brzegiem rzeki żabki siedziały
i coś do ucha sobie szeptały
Kum , kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum
Kum , kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum (bis)

2. Przyleciał bociek, usiadł na błocie
i do drugiego boćka klekoce
Kle, kle, kle, kle, kle ,kle, kle ,kle ,kle
Kle, kle, kle, kle, kle ,kle, kle ,kle (bis)

3. Wszystko usłyszał mały wróbelek
i przetłumaczył na ptasie trele
Ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir
Ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir.
Wiosna, wiosna, znów przyszła wiosna,
Wiosna, wiosna jest już wśród nas.

 

Porozmawiajcie o wysłuchanym utworze
Jakie zwierzęta występują w piosence?
O czym opowiadają żabki, bociany i wróbelki?
Gdzie siedziały żabki i jak szeptały sobie do ucha?
Jakie odgłosy wydają bociany?
Czy potraficie naśladować ćwierkanie wróbelków?

 

Podczas kolejnego słuchania śpiewajcie: kum, kum, kum; kle, kle, kle; ćwir, ćwir, ćwir. Do śpiewu dołączcie rytmiczne klaskanie.
Zamiast klaskania możecie wykorzystać pudełko , pustą puszkę po napoju lub kukurydzy i uderzać w nią rytmicznie patyczkiem, klockiem, na słowach kum, kum, kum; kle, kle, kle; ćwir, ćwir, ćwir.
Zachęcamy do nauki piosenki metodą ze słuchu.

 

Zapraszamy na ćwiczenia grafomotoryczne ( przygotowujące do pisania).

Możecie mieć włączoną muzykę relaksującą https://www.youtube.com/watch?v=_Mqf46DTszc

 

 

Usiądźcie teraz i odpowiedzcie:

Jaki kształt mają góry? (^)

Narysujcie w powietrzu palcem ten kształt. A teraz obiema rękami równocześnie. Weźcie teraz kredkę i narysujcie jej kształt.

 

Powiedzcie, jaki kształt mają fale?

Narysujcie w powietrzu palcem ten kształt. A teraz obiema rękami równocześnie. Weźcie kredkę i narysujcie ten kształt.

 

Odgadnijcie zagadkę:

Jak o tym wiecie,
własny dom nosi na grzbiecie.
Nikogo o pomoc nie prosi,
gdy go z miejsca na miejsce przenosi! ślimak

Ciekawostka: Ślimaki też budzą się na wiosnę ale jeszcze nie teraz, czekają na cieplejsze dni.
Zapadają późną jesienią w sen zimowy, który może trwać nawet 6 miesięcy.
Ślimaki przygotowując się do zimy przestają jeść, szukają schronienia i stają się ociężałe. Umiejscawiają się w takim miejscu, aby muszla skierowana była otworem do góry, chowają ciała do skorupki, a wejście zamykają stwardniałym śluzem pozostawiając sobie tylko maleńki otwór do oddychania.

 

Dom ślimaka ma kształt spirali.

Narysujcie w powietrzu palcem ten kształt. A teraz obiema rękami równocześnie. Weźcie kredkę i narysujcie ten kształt.

 

Poćwiczcie swoje ręce: możecie malować farbami po śladzie spirali, stemplować np.z wykorzystaniem korków, lepić z plasteliny, wycinać, układać z korali, guzików, klocków, sznurka… rysować kształt na tacy np. z mąką

 

DLA CHĘTNYCH – Wiosenne gry i łamigłówki dla najmłodszych
https://www.youtube.com/watch?v=T53SX7H_bgk

 

Na koniec nasze spotkanie z literaturą i Ciocią Adą – D.Gellner,Duszki,stworki i Potworki,cz.3
https://www.youtube.com/watch?v=zedhdt9yBUo

 

Do dzieła ! Do zobaczenia !
Pozdrawiamy ?? ?
Ciocie Kasia i Ada

Ta strona używa cookies. Czytaj więcej na temat polityki cookies.