Wtorek 31 marca

Naszą zabawę rozpoczniemy dzisiaj od piosenki „O figurach”. Czy udało Wam się wczoraj samodzielnie narysować figury?

https://www.bing.com/videos/search?q=piosenka+o+figurach+mp3&docid=608033769444542502&mid=2577DCEF90013E0AE1E22577DCEF90013E0AE1E2&view=detail&FORM=VI

Czy wiecie na czym polega praca listonosza? Jak wygląda skrzynka na listy?

Zamienicie się dzisiaj w listonoszów, a naszą zabawę zaczniemy od stworzenia listów i skrzynek pocztowych.

 Potrzebne nam są:

– koperty ze znaczkami, na których umieszczone są figury (w załączniku)

–  skrzynki na listy, zrobione z tektury, brystolu, kartki A4  i kartki z  figurami (możemy w brystolu wyciąć „okienko”, po czym brystol i tekturkę sklejamy u dołu i po bokach).

Pierwszy etap zabawy to dopasowanie ilustracji figur do poszczególnych skrzynek. Następnie, nazwanie figur zarówno na skrzynkach i obrazkach.

Etap drugi: dziecko podchodzi i wybiera dowolna kopertę, podaje nazwę figury znajdującej się na znaczku i wrzuca do odpowiedniej skrzynki, ponownie podając nazwę figury, np.: „List z kołem wędruje do skrzynki z kołem”, „List z kwadratem, wędruje do skrzynki z kwadratem”. Tym samym ćwiczymy wypowiadanie się pełnymi zdaniami.  

Na koniec mamy dla Was bajkę „Nauka o cyferkach – warzywa i owoce”. Rodziców uprzejmie prosimy o puszczenie jej na laptopie czy w telefonach.

https://www.youtube.com/watch?v=ransWMBBaD0  

 

 

Ta strona używa cookies. Czytaj więcej na temat polityki cookies.