Wtorek 31 marca
Naszą zabawę rozpoczniemy dzisiaj od piosenki „O figurach”. Czy udało Wam się wczoraj samodzielnie narysować figury?
Czy wiecie na czym polega praca listonosza? Jak wygląda skrzynka na listy?
Zamienicie się dzisiaj w listonoszów, a naszą zabawę zaczniemy od stworzenia listów i skrzynek pocztowych.
Potrzebne nam są:
– koperty ze znaczkami, na których umieszczone są figury (w załączniku)
– skrzynki na listy, zrobione z tektury, brystolu, kartki A4 i kartki z figurami (możemy w brystolu wyciąć „okienko”, po czym brystol i tekturkę sklejamy u dołu i po bokach).
Pierwszy etap zabawy to dopasowanie ilustracji figur do poszczególnych skrzynek. Następnie, nazwanie figur zarówno na skrzynkach i obrazkach.
Etap drugi: dziecko podchodzi i wybiera dowolna kopertę, podaje nazwę figury znajdującej się na znaczku i wrzuca do odpowiedniej skrzynki, ponownie podając nazwę figury, np.: „List z kołem wędruje do skrzynki z kołem”, „List z kwadratem, wędruje do skrzynki z kwadratem”. Tym samym ćwiczymy wypowiadanie się pełnymi zdaniami.
Na koniec mamy dla Was bajkę „Nauka o cyferkach – warzywa i owoce”. Rodziców uprzejmie prosimy o puszczenie jej na laptopie czy w telefonach.
https://www.youtube.com/watch?v=ransWMBBaD0