Środa 20 maja
Poruszajmy się przy piosence o motylkach, zatańczmy, fruwajmy, śpiewajmy, a nawet odpoczywajmy jak one.
Teraz obejrzyjcie film o etapach rozwoju motyla.
I posłuchajcie wiersza
„Gąsienica – tajemnica” D. Gellnerowa.
Jestem sobie gąsienica,
Gąsienica tajemnica.
Nitką się owinę cała,
I w kokonie będę spała.
Gąsienica w środku śpi,
Zatrzasnęła wszystkie drzwi.
Aż tu nagle – patrzcie teraz,
Ktoś kokonu drzwi otwiera,
Macha na nas skrzydełkami,
Kto to jest? – Powiedzcie sami!
Tak! W motyla się zmieniła,
Ta, co się w kokonie kryła.
Teraz fruwa nad łąkami,
Z biedronkami i pszczółkami.
Spróbujcie odpowiedzieć na pytania:
– Co zrobiła gąsienica?
– Gdzie zasnęła?
– Co się stało, gdy otworzyła drzwi kokonu?
– W co zamieniła się gąsienica?
Ułóżcie obrazki z rozwojem motyla (na komputerze przy pomocy rodziców) w odpowiedniej kolejności. Posłuchajcie opisów do obrazków klikając na ikonkę „i”, znajdującą się w prawym górnym rogu.
Sprawdźcie poprawność wykonanego zadania.
Sprawdźcie poprawność wykonanego zadania.
Teraz spróbujcie samodzielnie wyciąć elementy i skleić wg. wzoru. Elementy na mailu.
Na koniec zapraszamy Was do gry w „Wyturlaj motyla”.
Do gry potrzebna będzie wydrukowana plansza, kostka oraz czysta kartka dla każdego z Graczy – gra na mailu.
Gracze kolejno rzucają kostką i rysują części ilustracji znajdujące się w kolumnie pod wylosowaną liczbą oczek. W grze każdy jest zwycięzcą, a gra kończy się po 5 kolejkach rzutów, kiedy każdy z Graczy ma kompletny rysunek motyla.
Gotowy rysunek można dodatkowo pokolorować.