Czwartek 26 marca
A teraz zamieńcie się w małych badaczy i za pomocą zmysłów sprawdźcie, która miseczka, słoik jest z cukrem, a który z solą (potrzebne dwie takie same miseczki, słoiki – w jednej umieszczamy cukier, w drugiej sól).
Niestety z miseczek odpadły naklejki, które wskazywały na to co znajduje się w środku. Do ustalenia dziecko musi wykorzystać wszystkie zmysły.
Przesyłamy zdjęcie w jakiej formie można zobrazować zabawę.
Do kolejnej zabawy będzie nam potrzebny makaron rurki i słomki, jeśli nie macie takiego dzisiaj w domu, to może za kilka dni uda się Waszym Rodzicom taki makaron kupić i np.w weekend wspólnie się pobawicie.
Wygięte słomki to wędki, a rurki makaronowe to rybki. Jeśli mamy więcej czasu, możemy wspólnie z dziećmi pomalować makaroniki niczym kolorowa ławica morskich rybek.
Następnie pokazujemy dzieciom jak chwycić wędkę (chwyt prawidłowy do trzymania kredki) czyli w sprytny sposób w czasie zabawy uczymy prawidłowego chwytu do nauki pisania.
Na koniec poćwiczcie jeszcze Wasze rączki rysując po śladzie.