Etap I – rozpoczęcie projektu Zabawki

W ramach I etapu „buszowaliśmy” po temacie ZABAWKI, ustaliliśmy naszą wstępną wiedzę na temat zabawek oraz sformułowaliśmy pytania projektowe. Wszystkie te działania stanowią punkt wyjścia do realizacji projektu.

Co wiemy o zabawkach?

o Zabawki to śmieciara, samolot, kopara, betoniarka, mówiące autko, wyścigówa, wóz strażacki (mały!), jeep.
o Zabawki lubimy.
o Zabawki są po to, żeby się bawić
o To przyjaciele
o Dobrze, że są gdy zasypiamy
o Przypominają nam o dzieciństwie
o Mieszkają w pojemnikach, kartonach, szafkach, na regale
o To auta, klocki, pluszaki
o Są kolorowe, do bawienia i nie można nimi rzucać ?
o To zabawa z kolegami i koleżankami
o Miło spędzony czas
o Warto się nimi dzielić
o Zabawka może być przyjacielem. Pluszowa najlepiej:)
o Zabawki byłyby smutne bez dzieci, a dzieci bez zabawek
o Tacie zabawki kojarzą się z kolekcjonowaniem, a mamie ze sprzątaniem (pierwsze skojarzenie) ? Zabawki rozwijają wyobraźnię Hahunia (zabawka Kostka) codziennie przeżywa nową przygodę. Dziś była w kosmosie i przeżyła zderzenie z asteroidą
o Leosia skojarzenia ze słowem zabawki: samochody, klocki, berek, plac zabaw
o Zabawki to dinozaur
o Zabawki są fajne
o Zabawka to mój kumpel
o Zabawki trzeba posprzątać
o Najbardziej lubię puzzle z konikami
Z domowej dyskusji wyniknęły też takie wnioski:
o Każde dziecko ma ulubione zabawki/ulubioną zabawkę;
o Wszystko może być zabawką – piłka, auto, przytulanka, ale i garnek czy karton po butach;
o Zabawki można zrobić w zasadzie ze wszystkiego (niektóre zabawki robi się w fabryce, ale można zrobić je samemu w domu – na przykład pojazd kosmiczny z kartonu i rolek po ręczniku kuchennym/toaletowym albo „ludzika z plasteliny i bluzeczkę dla niego”);
o Okazuje się, że nie tylko dzieci maja swoje zabawki – dorośli czasem też je mają (chociaż nazywają to pasją, hobby albo kolekcjonerstwem-bardzo trudne słówko) – na przykład makiety kolejek, samoloty zdalnie sterowane lub kolekcje lalek z porcelany. Za to zwierzęta bardzo lubią bawić się zabawkami – pieski mają gryzaki, piłki i patyki, a koty wędki, piórka, piłeczki, zawieszki (w tym nasza -Miłosza i jego rodziny- Miśka:) ), nawet małpki w zoo mają swoje przytulanki, a tygrysy lubią piłki;
o doszliśmy też do wniosku, że zabawki są super, ale nie zawsze są potrzebne do świetnej zabawy – można na przykład bawić się w berka, chowanego, a do tych zabaw nie są potrzebne zabawki.

Czego chcemy dowiedzieć się o zabawkach?

Lista pytań do projektu:

Co robią zabawki w nocy?
Jakie są rodzaje zabawek?
Jaka jest różnica między zabawkami i zabawami – tymi,które były dawniej i które są dzisiaj?
Jakimi zabawkami bawili się nasi rodzice, dziadkowie?
Gdzie można kupić zabawki?
Czy można samemu zrobić zabawkę?
Z czego zrobione są zabawki?
Jakie mamy zabawki?
Ile mamy zabawek?

Ta strona używa cookies. Czytaj więcej na temat polityki cookies.