18 maja

Drodzy Rodzice, Kochane Dzieci
Mamy dla was zagadkę na dzień dobry 🙂

Szybko biega, rży i parska.
Na śniadanie – owsa garstka.
Potem w stajni grzecznie stoi.
Czeka, aż go ktoś napoi.
Ty odważnie podejdź doń,
bo to jest po prostu … .
(zagadkidladzieci.net)

 

Oczywiście, to jest koń!!

Konie to przepiękne i niezwykłe stworzenia.Są długowiecznymi zwierzętami, dlatego średnia życia, wynosi zazwyczaj od 25 do 35 lat.
Jest to wystarczający czas, żeby zwierzę dostatecznie mocno zżyło się ze swoim właścicielem.
Najstarszy znany koń, miał na imię Old Billy i żył aż 62 lata.
Konie są niesamowicie inteligentne i kiedy już dobrze poznają danego człowieka i jeśli ten dobrze ich traktuje, to potrafią być wiernymi i oddanymi przyjaciółmi, do końca swoich dni.

Istnieje ogromna ilość poszczególnych ras koni. Według spisu przeprowadzonego w roku 2017, obecnie na świecie istnieje ponad 4150 ras koni.
Każda rasa charakteryzuje się innymi cechami, takimi jak wysokość, masa, budowa poszczególnych części ciała.
Najmniejszymi końmi, są kucyki i hucułki, a największymi zimnokrwiste konie rasy belgijskiej oraz rasy Shire, potrafią osiągać wysokość nawet 2 metrów i wagę przekraczającej często 1000 kilogramów.
Konie zimnokrwiste były używane zazwyczaj do ciężkich prac w polu.

Prawda, że piękne 🙂 

A teraz zadanie dla was. Trochę gimnastyki języka. Do dzieła 🙂 

„Języczek wędrowniczek”
Dziecko ma przed sobą lusterko. Opowiadamy historyjkę (bajeczkę) i
pokazujemy ruchy języka – a dziecko naśladuje nas.

Język wybrał się na wycieczkę do lasu. Pojechał tam na koniku (kląskanie
językiem – naśladowanie konia). Na łące zatrzymał konia (prr). Następnie
rozejrzał się dookoła (język ruchem okrężnym oblizuje wargi: górną i dolną).
Potem wszedł do lasu (język chowamy w głąb jamy ustnej). Przeszedł las wzdłuż (język przesuwamy po podniebieniu w stronę jamy gardłowej) i wszerz (przesuwamy językiem za zębami górnymi i dolnymi). A wtedy przedarł się przez gęstwinę krzewów i drzew (język przeciskamy przez zaciśnięte zęby). Zauważył, że zrobiło się ciemno. Rozejrzał się w prawo i w lewo, spojrzał w górę i w dół (język przesuwamy z jednego końca ust do drugiego – od ucha do ucha, potem sięgamy nim nosa i brody – ćwiczenie powtórzymy kilka razy). Wsiadł na konia i pojechał do domu (klaskanie językiem).

(http://www.spgostomia.pl/files/Bajki-logopedyczne.pdf)

A na zakończenie posłuchajcie piosenki:

Do zobaczenia 

Wasze Ciocie

Ta strona używa cookies. Czytaj więcej na temat polityki cookies.