W europejskiej restauracyjce
Dzień dobry kochane Śmiałki!
Jesteście gotowi na kolejną wyprawę po Unii Europejskiej? Zanim jednak tam się znajdziemy warto zadbać o naszą kondycję. Razem z Panem Andrzejem na pewno nam się to uda.
Zadanie 1
https://www.youtube.com/watch?v=LVSMZjOwcTQ
Zadanie 2
Zapraszamy teraz na kolejną dawkę informacji o Unii Europejskiej.
Część 2
https://www.youtube.com/watch?v=AkVUDHfOfvM
Czy potraficie odpowiedzieć na poniższe pytania? Jeśli nie obejrzyjcie filmik jeszcze raz.
- Czy w wybranych krajach Unii Europejskiej można uczyć się, studiować, podjąć pracę? Jaki kraj wybralibyście do nauki? W którym chcielibyście pracować?
- Jakie dokumenty są potrzebne do podróżowania po Europie?
- Jak nazywa się waluta, czyli pieniądze którymi można kupować w krajach Unii Europejskiej?
- Jakie marzenia pomaga spełniać Unia Europejska?
- W jaki sposób Unia Europejska pomaga innym, biedniejszym krajom?
- Jak wygląda flaga Unii Europejskiej?
- Co oznaczają gwiazdy umieszczone na fladze?
- Jakie miasto jest stolicą Unii Europejskiej?
- Czy Unia Europejska posiada swój hymn? Jeśli tak, to czy różni się czymś od hymnów krajów na całym świecie?
- Kto skomponował Odę do radości?
- Jakie motto posiada Unia Europejska? Co ono Waszym zdaniem może oznaczać?
Zadanie 3
Jak Wam wiadomo walutą Unii Europejskiej jest Euro. Na poniższych obrazkach możecie zobaczyć pieniążki o różnych nominałach.
Te pieniążki będą Wam potrzebne do rozwiązania poniższych zadań matematycznych 😀
Do tej zabawy poproście rodziców albo starsze rodzeństwo. Przygotujcie też pieniążki (guziki, fasolki lub klocki). Możecie też do zabawy wykorzystać narysowane przez Was dania.
- Jesteś na wakacjach w jednym z krajów Unii Europejskiej. Złóż zamówienie w restauracji zgodnie z poniższym Menu. Policz ile zapłacisz za złożone zamówienie.
Runda 1
- Jesteście klientami. Stwórzcie zamówienie i obliczcie kwotę do zapłaty wkładając do koszyczka odpowiednią ilość pieniążków np. guzików. Kelner przyjmując Wasze zamówienie sprawdzi, czy kwota się zgadza.
- Np. – Zamawiam 2 porcje spagetti i sok. Zapłacę za to…
Runda 2
- Prowadzicie restaurację, a rodzic zamawia. Musicie obliczyć kwotę do zapłaty na podstawie zamówienia. Możecie do obliczeń użyć guzików lub notesu, w którym będziecie zapisywać kwoty za każde danie, np. za pomocą kresek. Na koniec zliczycie wszystkie kreski i podacie całą kwotę do zapłaty.
- Rodzic: – Poproszę 2 naleśniki, 1 porcję zupy i 1 herbatę, ile płacę?
Dziecko: – Razem zapłaci pani….. –
Runda 3
- Jesteście klientami, a rodzic kelnerem. Składacie zamówienie, a kelner przyjmuje Wasze zamówienie i podaje Wam kwotę do zapłaty. Zadaniem Waszym jest sprawdzić (oszacować i obliczyć) czy kwota podana przez kelnera jest właściwa.
Zadanie 4
Oto kolejna plansza do kolekcji. Poproście rodziców o przeczytanie.
Życzymy Wam dobrej zabawy. Do jutra Pa!