W europejskiej restauracyjce

Dzień dobry kochane Śmiałki!

Jesteście gotowi na kolejną wyprawę po Unii Europejskiej? Zanim jednak tam się znajdziemy warto zadbać o naszą kondycję. Razem z Panem Andrzejem na pewno nam się to uda.

Zadanie 1

https://www.youtube.com/watch?v=LVSMZjOwcTQ

Zadanie 2

Zapraszamy teraz na kolejną dawkę informacji o Unii Europejskiej.

Część 2

https://www.youtube.com/watch?v=AkVUDHfOfvM

Czy potraficie odpowiedzieć na poniższe pytania? Jeśli nie obejrzyjcie filmik jeszcze raz.

  • Czy w wybranych krajach Unii Europejskiej można uczyć się, studiować, podjąć pracę? Jaki kraj wybralibyście do nauki? W którym chcielibyście pracować?
  • Jakie dokumenty są potrzebne do podróżowania po Europie?
  • Jak nazywa się waluta, czyli pieniądze którymi można kupować w krajach Unii Europejskiej?
  • Jakie marzenia pomaga spełniać Unia Europejska?
  • W jaki sposób Unia Europejska pomaga innym, biedniejszym krajom?
  • Jak wygląda flaga Unii Europejskiej?
  • Co oznaczają gwiazdy umieszczone na fladze?
  • Jakie miasto jest stolicą Unii Europejskiej?
  • Czy Unia Europejska posiada swój hymn? Jeśli tak, to czy różni się czymś od hymnów krajów na całym świecie?
  • Kto skomponował Odę do radości?
  • Jakie motto posiada Unia Europejska? Co ono Waszym zdaniem może oznaczać?

Zadanie 3

Jak Wam wiadomo walutą Unii Europejskiej jest Euro. Na poniższych obrazkach możecie zobaczyć pieniążki o różnych nominałach.

 

Te pieniążki będą Wam potrzebne do rozwiązania poniższych zadań matematycznych 😀 

Do tej zabawy poproście rodziców albo starsze rodzeństwo. Przygotujcie też pieniążki (guziki, fasolki lub klocki). Możecie też do zabawy wykorzystać narysowane przez Was dania.

  • Jesteś na wakacjach w jednym z krajów Unii Europejskiej. Złóż zamówienie w restauracji zgodnie z poniższym Menu. Policz ile zapłacisz za złożone zamówienie.

Runda 1

  • Jesteście klientami. Stwórzcie zamówienie i obliczcie kwotę do zapłaty wkładając do koszyczka odpowiednią ilość pieniążków np. guzików. Kelner przyjmując Wasze zamówienie sprawdzi, czy kwota się zgadza.
  • Np. – Zamawiam 2 porcje spagetti i sok. Zapłacę za to…

Runda 2

  • Prowadzicie restaurację, a rodzic zamawia. Musicie obliczyć kwotę do zapłaty na podstawie zamówienia. Możecie do obliczeń użyć guzików lub notesu, w którym będziecie zapisywać kwoty za każde danie, np. za pomocą kresek. Na koniec zliczycie wszystkie kreski i podacie całą kwotę do zapłaty.
  • Rodzic: – Poproszę 2 naleśniki, 1 porcję zupy i 1 herbatę, ile płacę?

       Dziecko: – Razem zapłaci pani…..            –

Runda 3

  • Jesteście klientami, a rodzic kelnerem. Składacie zamówienie, a kelner przyjmuje Wasze zamówienie i podaje Wam kwotę do zapłaty. Zadaniem Waszym jest sprawdzić (oszacować i obliczyć) czy kwota podana przez kelnera jest właściwa.

Zadanie 4

Oto kolejna plansza do kolekcji. Poproście rodziców o przeczytanie.

Życzymy Wam dobrej zabawy. Do jutra Pa!

Ta strona używa cookies. Czytaj więcej na temat polityki cookies.