Oszczędzamy energię

Kochani Śmiałkowie!

Wiecie już, że dzięki recyklingowi i segregacji śmieci, chronimy Ziemię! Dziś dowiecie się, co jeszcze możecie zrobić dla naszej planety!

ZADANIE 1
Obejrzyjcie krótki film i odpowiedzcie na pytania.

 

Pytania do filmu:

  • Co to jest ekologia?
  • Do czego potrzebna jest nam energia?
  • Czy wytwarzanie energii wpływa na środowisko, czyli glebę, wodę i powietrze? W jaki sposób?
  • Dlaczego trzeba oszczędzać energię?
  • Jak można oszczędzać energię?
  • W jaki sposób oszczędzamy wodę?

QUIZ
Co należy robić, by oszczędzać energię?

1. Asia bawi się klockami. Jej komputer powinien być wtedy:
a) włączony
b) wyłączony

2. Jest słoneczny dzień, więc Tomek bawi się samochodami
a) przy zgaszonym świetle
b) przy włączonym świetle

3. Babcia Kasi właśnie włącza czajnik elektryczny, żeby zrobić sobie kubek herbaty
a) nalewa pełny czajnik wody
b) nalewa tylko tyle wody ile potrzeba do zapełnienia jednego kubka

4. Weronika zrobiła zakupy i musi część z nich schować do lodówki
a) otwiera lodówkę i długo się zastanawia, na której półce położyć produkty
b) przygotowuje produkty do schowania w lodówce, otwiera lodówkę i szybko wkłada je na półki.

5. Siostra Mateusza pobrudziła bluzkę. Prosi mamę o wypranie
a) Mama poczeka aż uzbiera się więcej rzeczy do prania i wówczas dopiero włączy pralkę
b) Mama natychmiast włączy pralkę z jedną bluzką bo im szybciej, tym lepiej

6. Antek skończył odrabianie lekcji w swoim pokoju i zamierza w jadalni pooglądać program w telewizji.
a) Przy wychodzeniu ze swojego pokoju gasi światło
b) Wychodzi i zostawia włączone światło, bo przecież za godzinę wróci z powrotem

 

ZADANIE 2
Zbadajcie jakie są źródła energii i sprzęty wykorzystujące energię w Waszym domu. Możecie przeprowadzić wywiad na ten temat z Waszymi rodzicami. Zaobserwujcie, czy Wasza rodzina oszczędza energię.

Możecie poszukać (przy wsparciu rodziców) odpowiedzi na pytania:

  1. Jakich żarówek używacie w domu? Energooszczędnych, ledowych czy tradycyjnych? Jeśli macie w domu różne rodzaje żarówek – poproście rodziców by Wam je pokazali, zwróćcie uwagę na różnice między nimi, kształt itp.
  2. Skąd pochodzi energia potrzebna do ogrzania Waszego domu? Czy macie ogrzewanie gazowe, elektryczne, kominek, piec, pompę ciepła?
  3. Czy macie w domu jakiś obiekt, sprzęt wykorzystujący energię słoneczną? Może to być np. kalkulator lub lampka ogrodowa z baterią słoneczną.
  4. Czy Wasza rodzina wykorzystuje ekologiczne środki transportu? Czy jeździcie głównie samochodem, komunikacją miejską czy rowerami? Jeśli Wasi rodzice mają samochód, jakiego rodzaju paliwo go napędza? (np. benzyna, biogaz, ropa, prąd)

Wasze obserwacje naszkicujcie. Możecie np narysować różne rodzaje żarówek, lub piec, który ogrzewa wodę w Waszym domu.

ZADANIE 3
Wczoraj poznaliście kolejną literę. Poćwiczcie pisanie jej po śladzie. Znajdźcie również pola z tą literą wśród innych liter i pokolorujcie je dowolnymi kolorami. Karty pracy zostały przesłane drogą mailową.

 

ZADANIE 4
Kochane Dzieci, wiemy, że macie bardzo dużo energii! Czas wykorzystać ją na odrobinę sportu! Mamy dla Was trening fitness!

 

Na koniec prezentujemy zdjęcie Hani. Hania wraz z siostrą wykonały piękny plakat o wodzie! 

 

Ta strona używa cookies. Czytaj więcej na temat polityki cookies.