Rytmiczny deszczyk i parasolki
- dzieci na dużej rozłożonej płaszczyźnie papieru kreślą rytmiczne kreski jedną ręką, oburącz, naprzemiennie, chodząc wokół stołu. Ruch wokół stołu stymuluje propriocepcję , zmysł równowagi i wzrok , doprowadzając do zintegrowanej pracy ciała, koordynacji i skupienia.Dzieci bawiąc się , działają i myślą. Poruszają się przy muzyce.
RYTMICZNE KRESKI NA DUŻEJ PŁASZCZYŹNIE
2) dzieci rytmicznie wycinają fragmenty narysowanego deszczu – każde dziecko z grupy jeden fragment. Wycinanie odbywa się na stojąco , cała grupa trzyma papier , a jedno dziecko odcina kawałek papieru z deszczem. Pozycja stojąca umożliwia dzieciom trzymanie tak wielkiej płaszczyzny , a dziecku wycinającemu papier swobodny ruch. Pozwala także na pełną koordynację ciała i utrzymuje spójność pracy ciała i umysłu.
WYCIĘTE FRAGMENTY PAPIERU
3) Po narysowaniu deszczu czas na ukrycie się przed nim. Dzieci wykonują papierową parasolkę metodą origami.