Rytmiczny deszczyk i parasolki

  1. dzieci na dużej rozłożonej płaszczyźnie papieru kreślą rytmiczne kreski jedną ręką, oburącz, naprzemiennie, chodząc wokół stołu.  Ruch wokół stołu stymuluje propriocepcję , zmysł równowagi i wzrok , doprowadzając do zintegrowanej pracy ciała, koordynacji i skupienia.Dzieci bawiąc się , działają i myślą. Poruszają się przy muzyce.

 

      

 

RYTMICZNE KRESKI NA DUŻEJ PŁASZCZYŹNIE

 

2) dzieci rytmicznie wycinają fragmenty narysowanego deszczu – każde dziecko z grupy jeden fragment. Wycinanie odbywa się na stojąco , cała grupa trzyma papier , a jedno dziecko  odcina kawałek papieru z deszczem. Pozycja stojąca umożliwia dzieciom trzymanie tak wielkiej płaszczyzny , a dziecku wycinającemu papier swobodny ruch. Pozwala także na pełną koordynację ciała i utrzymuje  spójność pracy ciała i umysłu.

 

   

 

   

 

 

WYCIĘTE FRAGMENTY PAPIERU

 

3) Po narysowaniu deszczu czas na ukrycie się przed nim. Dzieci wykonują papierową parasolkę  metodą origami.

  

 

   

 

 

Ta strona używa cookies. Czytaj więcej na temat polityki cookies.