30 marca

Kochane Dzieci! 

To już „ostatnia prosta” przed Świętami Wielkanocnymi. Pewnie z niecierpliwością czekacie na Wielkanocnego Zajączka!

ZADANIE 1

Na początek posłuchajcie bajki:

 

Spróbujcie opowiedzieć co wydarzyło się w bajce:

  1. Kogo spotkała wiewiórka?
  2. Co zgubił Zając?
  3. Co zrobiła wiewiórka?
  4. Jak wyglądał znaleziony przez wiewiórkę koszyk? Z czego był zrobiony?
  5. Co było w koszyku?
  6. Kto był właścicielką „koszyka” i czym tak naprawdę był?
  7. Kogo o kradzież koszyka oskarżyła sroka?
  8. Kto pomógł odnaleźć kunę?
  9. Jak przebiegła „akcja” odzyskania koszyka?

 

ZADANIE 2

Zając często bywa mylony z królikiem. Czy zając i królik to  to samo zwierzę? Jeśli chcecie poznać różnice między zającami i królikami, obejrzyjcie poniższy filmik. (Rodziców prosimy o przeczytanie dzieciom pojawiających się w filmie krótkich opisów)

A jeśli chcecie dowiedzieć się:

  • Jak duże są zające?
  • Ile mogą ważyć zające?
  • Jakie dwa rodzaje zajęcy występują w Polsce?
  • Które zwierzę ma najkrótsze uszy?
  • Jak nazywają się uszy zajęcy?
  • Gdzie zające mają oczy?
  • Jak mówi się na oczy zająca?
  • Jak nazywają się łapy zająca?
  • Jak szybko potrafi biegać zając?
  • Co jada zając?
  • Gdzie żyją zające?

i kilka innych ciekawostek, obejrzyjcie ten film:

 

ZADANIE 3

Czy wiecie jak zbudowany jest zając? Co to są trzeszcze, słuchy i skoki? Możecie spróbować rozwiązać test dotyczący budowy zająca. 

 

TEST:

http://zubr.szczecin.pl/test_zajac.html?submit=Zobacz+sw%F3j+wynik%21&q1=omyk&q2=ko%BFuch&q3=s%B3uchy&q4=trzeszcze&q5=&q6=&q7=&q8=

 

Spróbujcie rozpoznać na fotografiach zająca szaraka, zająca bielaka i królika

źródła:
https://poradnikweterynaryjny.pl/krolik-domowy-opis-i-budowa-ciala/
https://fajnepodroze.pl/kroliki-ciekawostki-informacje-fakty/
https://pl.wikipedia.org/wiki/Zaj%C4%85c_szarak
http://www.drapiezniki.pl/61-zajac-bielak.html
https://twitter.com/MinSrodowiska

 

ZADANIE 4

Czas na odrobinę zajęczej matematyki. Przed Wami kilka zadań matematycznych. Możecie pomóc sobie w obliczeniach układając „liczmany” np. guziki, klocki itd lub rysując kropki, kreski itp.

  1. Janek zauważył na polanie 10 zajęcy. 3 zające uciekły. Ile zostało?
  2. Gustaw dostał na Wielkanoc 7 czekoladowych zajączków. Zjadł 2 zajączki, a 1 zajączka oddał Oliwii. Ile zajączków zostało Gustawowi?
  3. Jagoda spotkała na spacerze 6 zajęcy, a Melania 3. Która z dziewczynek spotkała więcej zajęcy? Ile łącznie zajęcy spotkały dziewczynki?
  4. Królik Marceliny okocił się i urodził 6 młodych króliczków. Połowa króliczków była biała a połowa brązowa. Ile królików było białych?
  5. Kubuś widział 3 zające szaraki i 2 zające bielaki. Ile uszu miały razem wszystkie zające?
Ta strona używa cookies. Czytaj więcej na temat polityki cookies.