I FAZA – ROZPOCZĘCIE PROJEKTU
Rozmowy z dziećmi, ich wypowiedzi i obserwacja ich zabaw podsunęły nam temat kolejnego projektu badawczego – KONIE. Temat projektu budził żywą ciekawość w szczególności niektórych dziewczynek, dlatego buszowanie po temacie w ramach I fazy projektu, było okazją do zaproponowania wszystkim dzieciom wspólnych doświadczeń oraz zbudowania wstępnej wiedzy.
Natomiast my – nauczyciele dowiedzieliśmy się, co dzieci już wiedzą, w jakim stopniu interesują się tematem oraz czego chciałyby się dowiedzieć o KONIACH.
SPISALIŚMY LISTĘ PYTAŃ DO PROJEKTU:
- Jak konie galopują ? (WERONIKA)
- Jak konie stają dęba? (FRANEK)
- Jak konie się przemieszczają? (NATASZA)
- Jak i w jakich zawodach uczestniczą konie? (NATASZA)
- Jak konie przeskakują przez przeszkody? (TOSIA)
- Jak konie stoją w miejscu, gdy ktoś na nie siada? (AMELKA)
- Jak koń przytula się do jeźdźca? (WERONIKA)
- Jak się hoduje konie? (PAWEŁ)
- Dlaczego konie mieszkają w stajni?(PAWEŁ)
- Jak konie wozi się do weterynarza? (EMILKA)
- Jak konie kłusują na woltyżerce? (TOSIA)
- Na jakie choroby mogą zachorować konie? (JASIU)
- Jak koniom zapina się siodło i jak zakłada się uzdę? (AMELKA)
- Jak konie się całują? (MALWINKA)
- Jak robi się koniom kopyta? (FILIP A.)
- Jakie lekarstwa dostają konie? (NATASZA)
- Jak weterynarz, gdzie i w którym miejscu bada konie? (FRANEK)
- Jak konie galopują w pokazach? (TOSIA)
- Jakie są rasy konia – najlepsze i najzwyklejsze? (WERONIKA)
- Jaki jest strój jeźdźca? (Ciocia Agata)
- Kto się zajmuje końmi, gdy nie ma jeźdźca? (TOSIA)
- Skąd koń wie, że dzieje się coś niebezpiecznego? (EMILKA)
- Jak i kiedy konie noszą kokardki na głowie? (WERONIKA)
- Jak konie kłusują jak są na lonży? (TOSIA)
- Jak i kiedy konie wierzgają? (AMELKA)
- Dlaczego konie używają uszu wtedy, kiedy są złe? (JĘDREK)
- Dlaczego konie noszą podkowy, a dlaczego nie coś innego? (AMELKA)
- Jak konie przestraszają się zwykłych muszek, gdy siadają im na nosie? (WERONIKA)
- Jak koń jednym ruchem włosa grzywy zabija muchę z pleców? (EMILKA)
- Jakie byłyby rasy koni, gdyby nie było wozów drewnianych? (NATASZA)
- Jak mocno i głośno bije serce konia? (JASIU)
- Jak konie odganiają pszczołę grzywą? (MALWINKA)
- Jak konie cwałują, że słychać ich cmokanie? (TOSIA)
- Dlaczego konie mają takie nazwy: klacz, ogier i wałach? (EMILKA)
- Dlaczego pierwszy koń na całym świecie miał trzy paluszki z przodu, a cztery z tyłu? (WERONIKA)
- Czy konie mają kaski na głowę? (NATASZA)
STWORZYLIŚMY LISTĘ PROPOZYCJI DZIAŁAŃ BADAWCZYCH
W RAMACH REALIZACJI PROJEKTU „KONIE”:
- Należy znaleźć eksperta od koni. (MARIANKA)
- Spędzić dużo czasu z końmi. (LENKA)
- Jechać na wycieczkę do dużej stajni. (MARIANKA)
- Zwiedzić miejsce, gdzie można uczyć się jazdy na koniach. (EMILKA)
- Spotkać się z:
– weterynarzem; (MARIANKA)
-jeźdźcem; (GABRYSIA)
-kimś, kto uczestniczy w zawodach; (EMILKA)
-kimś, kto ma konie w gospodarstwie; (EMILKA)
– kimś, kto hoduje konie; (TOSIA)
– nauczycielem jazdy konnej; (EMILKA)
– osobą, która interesuje się końmi,
– kimś, kto długo jeździ i zna się na koniach(LENKA)
-
Spotkanie z ekspertem – siostrą Nataszy
2017-04-26
-
Kącik projektowy
2017-04-26
-
Rysunki koni
2017-04-25
-
Wycieczka do STAJNI MARCELIN
2017-04-24