I FAZA – ROZPOCZĘCIE PROJEKTU

Rozmowy z dziećmi, ich wypowiedzi  i obserwacja ich zabaw podsunęły nam temat kolejnego projektu badawczego – KONIE. Temat projektu budził żywą ciekawość w szczególności niektórych dziewczynek, dlatego buszowanie po temacie w ramach I fazy projektu, było okazją do zaproponowania wszystkim dzieciom wspólnych doświadczeń oraz zbudowania wstępnej wiedzy.

Natomiast my – nauczyciele dowiedzieliśmy się, co dzieci już wiedzą, w jakim stopniu interesują się tematem oraz czego chciałyby się dowiedzieć o KONIACH.

SPISALIŚMY LISTĘ PYTAŃ DO PROJEKTU:

  1. Jak konie galopują ? (WERONIKA)
  2. Jak konie stają dęba? (FRANEK)
  3. Jak konie się przemieszczają? (NATASZA)
  4. Jak i w jakich zawodach uczestniczą konie? (NATASZA)
  5. Jak konie przeskakują przez przeszkody? (TOSIA)
  6. Jak konie stoją w miejscu, gdy ktoś na nie siada? (AMELKA)
  7. Jak koń przytula się do jeźdźca? (WERONIKA)
  8. Jak się hoduje konie? (PAWEŁ)
  9. Dlaczego konie mieszkają w stajni?(PAWEŁ)
  10. Jak konie wozi się do weterynarza? (EMILKA)
  11. Jak konie kłusują na woltyżerce? (TOSIA)
  12. Na jakie choroby mogą zachorować konie? (JASIU)
  13. Jak koniom zapina się siodło i jak zakłada się uzdę? (AMELKA)
  14. Jak konie się całują? (MALWINKA)
  15. Jak robi się koniom kopyta? (FILIP A.)
  16. Jakie lekarstwa dostają konie? (NATASZA)
  17. Jak weterynarz, gdzie i w którym miejscu bada konie? (FRANEK)
  18. Jak konie galopują w pokazach? (TOSIA)
  19. Jakie są rasy konia – najlepsze i najzwyklejsze? (WERONIKA)
  20. Jaki jest strój jeźdźca? (Ciocia Agata)
  21. Kto się zajmuje końmi, gdy nie ma jeźdźca? (TOSIA)
  22. Skąd koń wie, że dzieje się coś niebezpiecznego? (EMILKA)
  23. Jak i kiedy konie noszą kokardki na głowie? (WERONIKA)
  24. Jak konie kłusują jak są na lonży? (TOSIA)
  25. Jak i kiedy konie wierzgają? (AMELKA)
  26. Dlaczego konie używają uszu wtedy, kiedy są złe? (JĘDREK)
  27. Dlaczego konie noszą podkowy, a dlaczego nie coś innego? (AMELKA)
  28. Jak konie przestraszają się zwykłych muszek, gdy siadają im na nosie? (WERONIKA)
  29. Jak koń jednym ruchem włosa grzywy zabija muchę z pleców? (EMILKA)
  30. Jakie byłyby rasy koni, gdyby nie było wozów drewnianych? (NATASZA)
  31. Jak mocno i głośno bije serce konia? (JASIU)
  32. Jak konie odganiają pszczołę grzywą? (MALWINKA)
  33. Jak konie cwałują, że słychać ich cmokanie? (TOSIA)
  34. Dlaczego konie mają takie nazwy: klacz, ogier i wałach? (EMILKA)
  35. Dlaczego pierwszy koń na całym świecie miał trzy paluszki z przodu, a cztery z tyłu? (WERONIKA)
  36. Czy konie mają kaski na głowę? (NATASZA)

STWORZYLIŚMY LISTĘ PROPOZYCJI DZIAŁAŃ BADAWCZYCH

W RAMACH REALIZACJI PROJEKTU „KONIE”:

  1. Należy znaleźć eksperta od koni. (MARIANKA)
  2. Spędzić dużo czasu z końmi. (LENKA)
  3. Jechać na wycieczkę do dużej stajni. (MARIANKA)
  4. Zwiedzić miejsce, gdzie można uczyć się jazdy na koniach. (EMILKA)
  5. Spotkać się z:

– weterynarzem; (MARIANKA)

-jeźdźcem; (GABRYSIA)

-kimś, kto uczestniczy w zawodach; (EMILKA)

-kimś, kto ma konie w gospodarstwie; (EMILKA)

– kimś, kto hoduje konie; (TOSIA)

– nauczycielem jazdy konnej; (EMILKA)

– osobą, która interesuje się końmi,

– kimś, kto długo jeździ i zna się na koniach(LENKA)

 

 

Ta strona używa cookies. Czytaj więcej na temat polityki cookies.