Tajemniczy instrument – pianino

Dzisiaj wybieramy się do miejsca, w którym będziemy mogli zobaczyć i „zbadać” kolejny instrument. Tym instrumentem będzie pianino, znajdujące się w pobliskim przedszkolu. W tym celu sporządziliśmy listę pytań do eksperta, a potem ruszyliśmy w drogę. Na miejscu pani pokazała i opowiedziała nam, z jakich elementów składa się pianino, w jaki sposób wydobywa się dźwięki itp. Naszym natomiast zadaniem było rozpoznać i nazwać rodzaje dźwięków, które usłyszeliśmy oraz melodie znanych piosenek. Jak na badaczy przystało każdy z nas starał się zaspokoić swoją ciekawość zaglądając do wnętrza pianina, mierząc pianino z różnych stron, porównując jego wysokość ze swoim wzrostem. Mogliśmy również sprawdzić się jako muzycy starając się zagrać np. cicho, głośno, średnio głośno, wysoko, nisko, średnio wysoko, szybko, wolno, umiarkowanie albo „po chińsku”.

Różnorodność dźwięków była dla nas inspiracją do wymyślania nowych zabaw ruchowych, przy których świetnie się bawiliśmy. Na koniec sporządziliśmy szkic pianina do naszych kolekcji instrumentów.

Ta strona używa cookies. Czytaj więcej na temat polityki cookies.