ZADANIE NR 52 – NA TYDZIEŃ 15 – 19.06. – emocje, pamięć słuchowa i wzrokowa

 

Drodzy Rodzice Kochane Jeżyki

witam Was serdecznie na wesoło 😀

 

Poruszajcie się z naszymi zabawami:

„Koniki”

 

„Różne minki”

 

„To taka gra”

 

I trenujcie rzuty do celu, na przykład tak jak w filmiku:

RZUTY DO CELU ćwiczenia dla dzieci poprawiające koordynację wzrokowo – przestrzenną
https://www.youtube.com/watch?v=QsasQN6GBNM

 

Świeci piękne słoneczko, jest ciepło – jesteśmy weseli czy smutni?

 

Posłuchajcie opowiadania “O wesołym i smutnym żółwiu”

W pewnej nadmorskiej osadzie mieszkały dwa żółwie. Na jednym końcu osady mieszkał żółw wesoły, który był zawsze uśmiechnięty.
Na drugim końcu osady mieszkał żółw smutny, który był wiecznie zmartwiony.
Wesoły żółw rano, gdy tylko otworzył oczy od razu się uśmiechał ucieszony nowym dniem. „O jaki piękny dzień się zaczyna, na pewno spotka mnie coś miłego i wspaniałego.” Wesoły żółw z uśmiechem wstawał z łóżka i szedł do łazienki. W łazience zawsze spotkał w lustrze wesołego „gościa”, z którym śmiał się na głos, a czasem nawet śpiewał. Następnie szybko się ubierał. Nakładał buty, kurtkę i wychodził na codzienny żółwi spacer, na który nigdy się nie spóźniał. Na podwórku spojrzał w niebo i uśmiechnął się do słoneczka mówiąc: „ O, jaka piękna i słoneczna pogoda. Wspaniale, że jestem żółwiem i tak wolno chodzę. Będę mógł do woli podziwiać piękne krajobrazy.”
Tymczasem na drugim końcu osady budził się żółw smutny. Ledwie otworzył oczy zaczął się zamartwiać: „I znowu zaczyna się dzień. Trzeba wstawać. Na pewno przydarzy mi się coś złego i strasznego.” Wstając z łóżka przewrócił się i omal nie złamał nogi. W łazience wystraszył się smutasa, którego zobaczył w lustrze. Spojrzał na zegarek i zobaczył, że już się spóźnił na żółwiowy spacer. Zaczął się szybko ubierać i urwał mu się guzik. Zaczął nakładać buty i pękło mu sznurowadło. Wściekły wyszedł z domu. Spojrzał w niebo i stwierdził: „Pewnie zaraz będzie padać. Ojej, ja tak wolno chodzę. W tym tempie będę spacerować do wieczora. Jak to strasznie być żółwiem”.
Oba żółwie idąc w żółwim tempie, jeden z jednej strony osady, drugi z drugiej strony osady, spotkały się w jej środku. Wesoły żółw zobaczył z daleka krewniaka i krzyknął do niego: „Co słychać przyjacielu?” Smutny żółw odparł mu na to: „Oj, nic dobrego. Jak zwykle dzień zaczął się strasznie. Wstając z łóżka o mało nie złamałem nogi. Potem w łazience wystraszył mnie jakiś smutas w lustrze. Urwał mi się guzik i pękło sznurowadło, w dodatku będzie padać”.
Nie chcąc już słuchać takich narzekań wesoły żółw wtrącił się: „U mnie jest zupełnie inaczej. Ja zacząłem dzień od uśmiechu. W łazience zastałem wesołego gościa w lustrze, z którym odśpiewałem hymn i wyszedłem na spacer wśród śpiewu ptaków.
Mój przyjacielu, mam chyba lekarstwo na twoje smutki i niepowodzenia. Mimo, że mieszkamy na przeciwnych krańcach osady, to dzień zaczyna się dla nas tak samo. To, jaki będzie ten dzień, zależy od nas. Najważniejsze jest dobrze taki dzień zacząć. Ja budzę się zawsze z uśmiechem i od rana jestem przekonany, że będzie to wspaniały dzień. Jeśli chcesz się pozbyć swoich kłopotów, musisz również zaczynać dzień od uśmiechu. Aby ci to ułatwić, dam ci kartkę z narysowanym uśmiechem. Każdego ranka, jak tylko otworzysz oczy będzie ci przypomniała o uśmiechu”. Smutny żółw zdziwił się nieco radą wesołego żółwia: „Dziękuje ci wesoły żółwiu za prezent. Bardzo miło jest patrzeć, jak się uśmiechasz i cieszysz się życiem. Chciałbym bardzo tak optymistycznie patrzeć na świat”. Na co wesoły żółw utwierdził go w przekonaniu: „To bardzo dobrze, że chcesz zmienić smutek na uśmiech. Powieś kartkę z uśmiechem obok łóżka, a jutro rano spotkamy się w tym samym miejscu i opowiesz mi czy to działa”.
Żółwie rozeszły się, każdy w swoją stronę. Wesoły żółw był bardzo szczęśliwy, że mógł pomóc przyjacielowi. Smutny żółw również był szczęśliwy, bo uwierzył w szansę zmiany swojego ponurego życia. Czy mu się uda? To zależy od uśmiechu.

Autor: Marek Leśny

http://nasze-bajki.pl/pl/przegladarka.aspx?bajka=75

 

A wy jak myślicie? Uśmiech i dobre nastawienie są potrzebne w życiu?

 

Dzisiaj 52 zadanie dla Was – wasze RĘCE zrobią balony i będą rysować buźki z emocjami

 

Proponuję zabawy z emocjami:

 

ZROBIENIE BALONÓW Z EMOCJAMI – tak jak robiliśmy to w przedszkolu – tyle że trzeba na nich narysować markerem buzie, o tak:

 

 

„Buźki” – próba nazywania przez dzieci, co może oznaczać emocja przedstawiona na każdej z buzi.

„Kostka uczuć” – zabawa dydaktyczna. Dzieci rzucają do siebie kostką, osoba, która ja otrzyma, stara się nazwać konkretną buzię, która jej wypadła po rzucie, a następnie pokazuje tą emocję mimiką twarzy.

Rozmowa z dziećmi na temat uczuć i emocji, które mamy w sobie w zależności od różnych sytuacji. Co to są uczucia?, Gdzie rodzą się uczucia?

Przedstawienie dzieciom definicji emocji – dostosowanej do wieku i możliwości dzieci.(Emocje to coś co rodzi się w naszym sercu, poprzez różne sytuacje i okoliczności, których jesteśmy uczestnikami – ich źródłem jest wszystko co nas otacza. Emocje nie są ani dobre ani złe. Nie podlegają ocenie moralnej, zatem każdy ma prawo czuć się szczęśliwy jak i zły. Najważniejsze jest to co robimy z tymi emocjami czy i w jaki sposób pokarzemy nasze emocje innym.)

Zabawa dydaktyczna – odzwierciedlenie uczuć poprzez obrazki emocji ( narysujcie je razem). Pokaż jak się czujesz gdy:
• rodzice cię chwalą,
• ktoś sprawi ci przykrość
• jesteś głodny
• dostaniesz prezent
• ktoś przyłapie cię na kłamstwie
• boli cię ząb
• boisz się dużego psa

 

DODATKOWO:

Proponuję Wam zabawy ćwiczące pamięć słuchową – w internecie znalazłam przykłady takich zabaw z dziećmi młodszymi ale z powodzeniem możecie sprawdzić czy Wasze dziecko potrafi zapamiętywać sekwencje trzy elementowe i zwiekszajcie ilość elementów tak aby były wyzwaniem dla dziecka

Zobaczcie filmiki;

“Hania – ćwiczenia pamięci słuchowej” https://www.youtube.com/watch?v=tz3c90o7zEM

„Pies sekwencyjny – sekwencje słuchowe” https://www.youtube.com/watch?v=c4n_yf2xg8Y

Zachęcam, wymyślajcie swoje zabawy.

A może zainspirują was też filmiki z różnymi zadaniami:

Pamięć sekwencyjna Liczmany – sekwencje, pamięć, zabawa, rozumienie tekstu, matematyka dla dzieci https://www.youtube.com/watch?v=e8i5yvBwbyI

My też robiliśmy takie zadania ćwiczące pamięć w przedszkolu, czasami udawało się zapamiętać zwierzęta a czasami nie, ale ćwiczyliśmy zapamiętywanie, zobaczcie:

   

   

 

Na koniec sprawdźcie swoją pamięć grając w grę Memory

Grę tę znalazłam na stronie https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje/kto-ty-jestes

 

Miłej zabawy 😀 

Ciocia Kasia

Ta strona używa cookies. Czytaj więcej na temat polityki cookies.