ZADANIE NR 43 – KALENDARZ POGODY

 

Witajcie Kochani 🙂 

 

Dzisiaj powitam Was wierszykiem ?️☀?

Lekki deszczyk majowy
ciepły, świeży i zdrowy,
z chmurki zleciał na trawę
i rozpoczął zabawę.

Skropił kwiatki i drzewa,
szumiał, dzwonił i śpiewał
i przyleciał na grządki,
aż podrosły sadzonki.

Zrosił Zosi rabatki,
bzy ożywił i bratki.
Zmoczył włosy Teresce,
Ściekał strugą po ścieżce.

Pieska zagnał do budy,
kurki, kozę i krówkę
posłał gdzieś
– na majówkę!

Ciurkiem spłynął w potoku,
po kamykach – w podskoku!
Lekką mgiełkę zostawił
i ze słonkiem się bawił.

Tęczą zakwitł na niebie.
Czy ucieszył też Ciebie?

„Deszczyk majowy” [autor: Janina Halagarda]

 

Miły prawda?
Porozmawiajcie z rodzicami na temat tego co robił deszczyk, do czego jest on potrzebny…

 

Zobaczcie jak chmurki, słońce i baloniki rysowali w naszym zadaniu wasi koledzy – Misia i Kuba W. i jaką tęczę i słońce zrobiła Hania 🙂

 

     

 

Przed pracą odrobinka ruchu dla wszystkich: https://www.youtube.com/watch?v=EuCip5y1464

 

Dzisiaj będziemy rozmawiać o pogodzie

 

Posłuchajcie piosenki Śpiewające Brzdące “Pogoda” ⛱️?️☀ https://www.youtube.com/watch?v=7G7SqRUrz6Q

 

A potem opowiadania Bożeny Forma “Pogoda”

Adaś ciągle spogląda w okno. Dzisiaj z grupą przedszkolaków jedzie na wycieczkę. Ale co z tą pogodą? Czy wycieczka się uda? Mają jechać bryczką i grać w piłkę.
– Mamusiu, nie widać słońca. po niebie płyną ciemne chmury – chłopiec ze smutkiem spogląda w okno.
– Może zabiorę grubszą kurtkę, a może wyciągnę z plecaka krótkie spodnie, pewnie ich nie założę – coraz bardziej denerwuje się Adaś.
– Nie martw się, popatrz termometr wskazuje wysoką temperaturę – tłumaczy mama.
– Jest ciepło, chociaż trochę parno. Włączymy telewizor i zaraz dowiemy się jaka będzie pogoda – na ekranie pojawiła się mapa Polski.
– Mieszkamy tutaj, gdzie widać słońce zza chmur – tłumaczy Adasiowi. – Wprawdzie widać czasami padający deszcz, jednak to tylko przelotne opady.
Adaś wpatruje się w mapę pogody.
– Trochę podobna do naszego kalendarza pogody. Codziennie wspólnie z panią zaznaczamy na nim pogodę jaką zaobserwowaliśmy w drodze do przedszkola. Wybieramy chmurki, krople deszczu, ugięte na wietrze drzewa.
Zegar wybija ósmą godzinę.
– Na nas już czas – mama z Adasiem idą do przedszkola.
– Będzie wspaniale, zobaczysz. Przebierz się w krótkie spodenki, jest coraz cieplej.
Pogoda dopisała. Chociaż było pochmurno nie spadła ani jedna kropla deszczu. Był spacer nad jezioro, przejazd bryczką i oczywiście gra w piłkę. Dzieci wróciły bardzo zadowolone, chociaż trochę zmęczone.

 

A wy często rozmawiacie na temat pogody? Czy sprawdzacie pogodę gdy planujecie np wyjście na dwór czy wycieczkę?

 

Zapytajcie rodziców co to jest pogoda?

Pogoda – to ogół zjawisk atmosferycznych występujących w określonym czasie nad ustalonym obszarem, takich jak ciśnienie, temperatura, wilgotność, opady, nasłonecznienie, mgły i wiatry.

I rzecz bardzo istotna: pogoda jest zawsze. Może być dobra, zła, słoneczna, deszczowa, mglista, ale jest zawsze. Nie mówimy więc, że „nie ma pogody”.

 

 

Dzisiaj 43 zadanie dla Was – wasze RĘCE będą przygotowywać kalendarz pogody i obrazki do niego

 

Zróbcie kalendarz pogody na którym w przyszłym tygodniu będziecie zaznaczać, za pomocą symboli, pogodę, którą zaobserwujecie

Zastanówcie się z rodzicami w jaki sposób można zrobić kalendarz pogody i narysować zjawiska atmosferyczne: słońce, deszcz, wiatr…

   

Na przykład taki:

 

          

 

 

Inne inspiracje prześlę na maila jednak gotowe symbole nie powinny wyczerpywać kreatywności dzieci 😉 

 

Dziękuję Wam za udział w dzisiejszych zajęciach 🙂
Do usłyszenia w poniedziałek 🙂 Pa moi kochani  ? ?
Ciocia Kasia

Ta strona używa cookies. Czytaj więcej na temat polityki cookies.