ZADANIE NR 41 – DZIAŁANIA W PROJEKCIE RĘCE I OBŁOCZKI

 

Dzień dobry Drodzy Rodzice Kochane Jeżyki 😎 

 

Rozruszajcie się z piosenką “Rączki dwie”

 

 

Zobaczcie jakie pomysły projektowe pojawiły się w temacie RĘCE u waszych kolegów

 

Kuba:  “A co do projektu to ręce – to robiliśmy ciasto, ręce bardzo się przydały”

 

   

 

“Zrobiliśmy jeszcze jedno doświadczenie, Sprawdziliśmy czy na rękach mamy Bakterie! Okazało się, że tak i to nie mało o różnej wielkości i kolorze ?. Więc, Kuba stwierdził, że ma niewidzialnych przyjaciół ?, ale stwierdził również, że warto je myć. Pozdrawiamy ciepło, Kuba z rodzicami”

Hania: “Hania wymyśliła własne zadanie – zrobiła grzechotkę dla swojej młodszej siostrzyczki. Użyła butelki po soczku, ryżu, makaronu i orzechów. A efekty pracy poniżej 🙂 Pozdrawiamy!”

 

zobaczcie też video ➡  HANIA

 

Larisa zrobiła łapacz snów i pizzę

“A co robimy w wolnym czasie… Oto łapacz snów i pizza ?”

 

 

 

   

 

Emilka: do jazdy na rowerze to nie tylko nogi się przydają ale i ręce

“Emilka chciała wysłać do Cioci Kasi jak jeździ na rowerze 🙂 ”

 

Teraz posłuchajcie opowiadania „O obłoczkach”:

 

 

Był sobie różowy obłoczek. Sunął wolno po niebie i rozglądał się dookoła.
– Ach jak tu pięknie. Jakie wspaniałe widoki .Mogę sobie patrzeć i patrzeć na ziemię .Widzę wszystko doskonale.
Nagle usłyszał czyjś głos:
– Witaj, różowy obłoczku.
Obłoczek rozglądał się wokół, ale nikogo nie widział.
– Nie widzę cię. Kim jesteś i skąd mnie wołasz?
– Jestem niebieskim obłoczkiem i znajduję się niżej niż ty.
– Niżej niż ja? A co to znaczy?
– To znaczy, że jestem pod tobą.
Różowy obłoczek spojrzał w dół.
– Ach, witaj niebieski obłoczku! Teraz już cię widzę. A dlaczego jesteś tak nisko?
– Bo ja nie lubię być wysoko. Wolę być trochę niżej.
– Ależ niebieski obłoczku, stąd są lepsze widoki. Widać wszystko i wszystkich. Widzę nawet dzieci w przedszkolu.
– No coś ty, widzisz nawet dzieci?
– Jasne, wejdź wyżej, to zobaczysz, co teraz dzieci robią.
Niebieski obłoczek przesunął się wyżej. Teraz był już obok różowego.
– Ach, jak tu wysoko. Ale rzeczywiście wszystko widać. Widzę nawet Jasia. Siedzi na dywanie obok… Ale tu fajnie, aż mi się kręci w głowie.

Omówcie pierwszy fragment opowiadania:
– Kto spacerował po niebie?
– Z kim rozmawiał różowy obłoczek?
– Który obłoczek był wyżej?
– Który obłoczek był niżej?
– Co to znaczy być niżej od czegoś?
– Dlaczego niebieski obłoczek wolał być niżej?
– Jak różowy obłoczek zachęcił niebieskiego do wejścia wyżej?
– Co widziały obłoczki będąc razem wysoko?

 

Posłuchajcie dalszego ciągu opowiadania:

Nagle obłoczki usłyszały nieznany głos.
– Hej tam na dole! Na co się tak gapicie?
Obłoczki rozejrzały się wkoło, ale nikogo nie widziały.
– Jestem tutaj. Musicie spojrzeć wysoko w górę, żeby mnie zobaczyć.
Obłoczki zadarły głowy do góry. Zobaczyły dużą białą chmurę.
– Ależ ty jesteś wysoko i daleko.
– Jestem najwyżej i bardzo blisko słońca. Ja lubię być najwyżej, bo wtedy widzę nawet najdalsze rzeki, widzę nawet biedronki na łące. Wy jesteście niżej niż ja – powiedziała biała chmura i odpłynęła.
– Ale zarozumiała ta chmura. Niech sobie będzie najwyżej. My jesteśmy niżej od niej, ale nie najniżej. Najniżej jest czarny obłoczek.
– Tak, widzę, różowy obłoczku!
Nagle zerwał się wiatr, dmuchnął kilka razy i rozgonił po niebie obłoczki.

Porozmawiajcie na temat tekstu:
– Kto zawołał obłoczki?
– Gdzie była biała chmura?
– Czy była daleko, czy blisko obłoczków?
– Który obłoczek był najniżej? (czarny)
– Kto był najbliżej różowego obłoczka? (niebieski)

 

Dzisiaj 38 zadanie dla Was – wasze RĘCE będą wycinać obłoczki i rysować wg wskazówek

 

Waszym zadaniem będzie wyciąć tyle obłoczków ile było ich w opowiadaniu – policzcie ile ich jest (4) i pokolorujcie je na właściwe kolory

Jeszcze raz przeczytajcie opowiadanie ilustrując je zrobionymi obłoczkami , posługujcie się określeniami: wysoko – wyżej, nisko – niżej, na dole, w górze, daleko –dalej -najdalej, blisko –bliżej – najbliżej

 

Zadanie dodatkowe:
Na kartce, w odpowiednim miejscu rysujcie według wskazówek, które czyta rodzic (dzieciom może być trudno rozpoznawać kierunki na kartce – ale uczymy się 😀 )

– na środku kartki narysuj żółty balonik
– narysuj chmurki: najwyżej niebieską
– najniżej różową
– nad różową chmurką narysuj słonko
– obok niebieskiej- białą chmurkę
– najdalej od słonka narysuj czerwony balonik

Miłej zabawy 🙂 
Do jutra
Ciocia Kasia

Ta strona używa cookies. Czytaj więcej na temat polityki cookies.