Piątek, 28.01.2022

Dzień dobry Kochane dzieci 

Dzisiaj kontynuujemy temat ptaków w okresie zimowym. 

KLIK

  1. Dzisiaj jak zawsze z uśmiechem się witamy i nowy dzień rozpoczynamy. Jesteście gotowi do zabawy? A więc zaczynamy. 

KLIK

2. Poćwiczymy i rozgrzejemy nasze paluszki .

KLIK

 

3. Ćwiczenia ortofoniczne 

” Naśladujemy ptaki”

KLIK

Zobaczcie i posłuchajcie  teraz moje dzieci, jaki ptaszek dzisiaj rano przyfrunął na dach mojego domu. Czy poznajecie?  

KLIK

4.

KLIK

Zamieszczam Wam Drogie dzieci piosenkę pt.” Wróbelek stempelek”. Posłuchajcie. Zwróćcie uwagę, co wróbelek odkrył na śniegu . 

KLIK

 

Odpowiedzcie dzieci teraz na pytania:

  • Co zobaczył na śniegu wróbelek?
  • z czego cieszył się wróbelek?
  • Kogo zawołał wróbelek?
  • W jakim nastoju był wróbelek? 

Popatrzcie uważnie na ilustracje , które zamieszam poniżej. Przyjrzyjcie się. Czy rozpoznajecie czyje to ślady na śniegu ?

       

 

Świetnie! zgadza się, oczywiście, to są  ślady ptaków na śniegu .

Pamiętajcie – ptaki u nóg mają 4 palce, zazwyczaj 3 skierowane do przodu, a 1 do tyłu. Czy zauważacie to na ilustracji ?

Może uda się Wam podczas spaceru z rodzicami zaobserwować na śniegu ( jak będzie) podobne ślady ptaków.

5. Ptaki, zwierzęta zimą potrzebują szczególnie naszej pomocy. Posłuchajcie najpierw pewnej historii.

Usiądźcie wygodnie i sprawdzimy razem , kto tej pomocy potrzebuje najbardziej . 

 

KLIK

 

Odpowiedzcie dzieci teraz na pytania:

  • Jakie ptaki spotkały dzieci na spacerze?
  • Co było przysmakiem jemiołuszki, gila, szczygła?
  • Co zobaczyły dzieci w lesie?
  • Czy dzieci przyniosły coś ze spaceru? Dlaczego?
  • W jakim nastroju były dzieci?

Opowiadanie to Drogie dzieci jest wciąż aktualne. Przylatują do nas ptaki, które potrzebują zima naszego wsparcia i pomocy. Teraz możemy im pomagać na różne sposoby ,np. możemy zbudować karmnik albo w plastikowych siateczkach wywiesić ziarenka za oknem. Zimą , kiedy ptaki nie maja naturalnego pożywienia każda taka pomoc jest bardzo ważna. dzięki niej przetrwają czas, kiedy jest zimno, wietrznie i mokro.

6.  Karmnik 

Wczoraj dowiedzieliśmy się dla kogo i po co buduje się karmnik i zawiesza. Czy wiecie kochane dzieci ,co możemy nasypać do karmnika?

Zamieszczam poniżej ilustracje, proszę opowiedzcie swoim rodzicom , co widzicie na poszczególnych obrazkach

  • pamiętajcie o budowaniu zdań. Np. na obrazku widzę…. 

 

Może ktoś z Was ma w domu karmnik, dokarmia już ptaszki, sypie ziarna i inne przysmaki.

Jeśli chcecie, to zachęcam bardzo serdecznie do przesyłania zdjęcia na e- mail grupowy . 

                                                

 

7. Praca plastyczna

pt.” SIKORKA”

Kochane dzieci spróbujcie wykonać teraz pracę plastyczną . Będą nam potrzebne do tego :

  • kartka papieru rysunkowego
  • kredki
  • farby – czarna i żólta

Pomalować należy swoją lewą dłoń farbą żółtą i czarną .Nanieście pędzelkiem farbę żółtą na wewnętrzną część dłoni ( najmniejszy palec i środek dłoni) następnie 4 pozostałe palce pomalujcie na czarno.  Odbijcie pomalowaną dłoń na karetce na narysowanej gałęzi drzewa .Powstanie Wam sikorka, Jeżeli głowa będzie niewyraźna to poprawcie kształt. Dorysujcie dziób , oko i nóżki.

Możecie również narysować padający śnieg. 

 

                                       

 

Życzę udanej zabawy i powodzenia.

Oczywiście chętne dzieci zachęcam do przesyłania swojej pracy na e- mail grupowy.

Do zobaczenia w poniedziałek .

Pięknego weekendu . 

 

 

 

 

Ta strona używa cookies. Czytaj więcej na temat polityki cookies.