Spotkanie z grupą „Podróżnicy”
Cykl Ćwiczeń:
a) świadomości ciała i przestrzeni
Powitanie części ciała – nauczyciel nazywa rożne części ciała i ułatwia dziecku zapamiętywanie ich nazw przez dotykanie, głaskanie odpowiednich części ciała ( głowy, uszu, ramion, pleców), i poruszania nimi: nauczyciel koryguje jednocześnie postawę ciała dziecka.
Zabawa twórcza – „przywitaj się jak….wiatr” oraz świadomość przestrzeni – wyczuwanie kończyn – zabawa „Clown”- wyczuwanie nóg w ruchu
b) świadomość przestrzeni
„Bączek ” – obracanie się wokół własnej osi , siedząc na podłodze
„Wędrujące bączki”- poruszanie się po sali na pośladkach nie używając rąk
Przetaczanie się z boku na bok
„Raki”- wszyscy , leżąc na brzuchu , ślizgają się po podłodze
c) relacje „z”
„Łódka”- nauczyciel obejmuje i kołysze na boki siedzące w środku dziecko
„Pokazy lwów”- partner bierny kładzie się na podłodze a lwy – partnerzy aktywni przechodzą , aby nie zrobić im krzywdy
d) oparte na relacji „razem” ( relacji partnerskiej)
Wstawanie i siadanie przy pomocy partnera
„Piłowanie drewna” – nauczyciel i dziecko na przemian kładą się na plecach na podłodze , cały czas trzymając się za ręce
RELAKS MASAŻYK